21.9 C
București
luni, 20 septembrie 2021

Lavazza cumpără divizia de băuturi a Mars

Valoarea tranzacţiei ar fi de circa 650 milioane de dolari, potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, citate de Reuters.

Finalizarea tranzacţiei, care aşteaptă aprobarea instituţiilor ce reglementează competiţia şi consultări cu angajaţii în unele dintre locaţii, este aşteptată să se încheie în luna decembrie, informează grupul italian.

”Această achiziţie se potriveşte perfect strategiei noastre de extindere internaţională, obiectivului de întărire a prezenţei noastre pe pieţele cheie, ca şi dorinţei noastre de a avea o relaţie încă şi mai apropiată cu consumatorii noştri. Şi da, întăreşte poziţia Lavazza Group pe segmentele de vânzări pentru birouri (OCS şi Vending), ceea ce ne deschide oportunităţi semnificative de creştere şi dezvoltare,” a spus directorul general al Lavazza Group, Antonio Baravalle.

 În acord cu strategia de consolidare la nivel internaţional, Lavazza Group va achiziţiona divizia de cafea a Mars din America de Nord, Germania, Marea Britanie, Franţa, Canada şi Japonia, inclusiv sistemele şi unităţile de producţie din Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.

”Mars Drinks a fost mulţi ani o parte importantă a business-ului nostru şi, deşi este întotdeauna dificil să te desparţi de mărci puternice şi de asociaţi şi prieteni dragi, credem că acum este momentul cel mai bun pentru o schimbare”, a spus directorul general al Mars Incorporated, Grant F. Reid.

Achiziţia include unitatea de espressoare tip tabletop Flavia şi unitatea de distribuitoare automate de cafea Klix, acestea având un număr mare de dispozitive instalate în toate pieţele pe care sunt prezente, precum şi un portofoliu extins de cafea şi alte băuturi calde comercializate atât sub mărci proprii (de exemplu Alterra), cât şi sub mărci licenţiate.

Divizia de băuturi care face obiectul tranzacţiei a generat în 2017 venituri de aproximativ 350 milioane dolari şi are o echipă de aproximativ 900 de persoane.

Continuând direcţia achiziţiilor anterioare – Carte Noire şi ESP în Franţa, Merrild în Danemarca, Kicking Horse Coffee în Canada, Nims în Italia şi Blue Pod Coffee în Australia –, Lavazza intenţionează să-şi întărească noile divizii adăugate în portofoliu, crescând astfel acoperirea tuturor segmentelor pieţei de cafea, cu un accent special pe produsele Away-from-Home.

Înfiinţat în 1895 în Torino, prăjitorul italian de cafea este proprietatea familiei Lavazza de patru generaţii. Lavazza Group este prezent astăzi în peste 90 de ţări prin subsidiare proprii sau distribuitori, 63% din venituri fiind generate de alte pieţe decât Italia. Lavazza are peste 3.000 de angajaţi care în 2017 au generat o cifră de afaceri de peste 2 miliarde euro.

Mars este o afacere de familie cu o istorie de peste 100 de ani care oferă diferite produse şi servicii pentru oameni şi animalele lor de compani, cu vânzări de peste 35 miliarde dolari.

Ultima oră
Pe aceeași temă