Șeful autorității de concurență din Marea Britanie a sugerat că Marea Britanie ar trebui să aibă reguli specifice pentru cele mai mari companii tehnologice din lume, care ar putea începe cu Facebook și Google înainte de a trece la Apple și Amazon.
Dacă încalcă în mod deliberat aceste reguli, companiile ar fi răspunzătoare pentru întreaga măsură a sancțiunilor disponibile în conformitate cu legislația britanică a concurenței, a adăugat el.
Un morcov și un băț
Andrea Coscelli, director executiv al Autorității pentru concurență și piețe, a declarat: „Pentru ca sistemul să fie aplicabil. . . aveți nevoie de un morcov și un băț, iar bățul trebuie să fie sancțiuni grave care să ajungă în sala de consiliu a marilor companii. ” Scrie Financial Times.
El a vorbit în timp ce autoritatea realiza recomandările pentru o nouă unitate a piețelor digitale din Marea Britanie, un grup de lucru pe care guvernul speră să îl creeze imediat anul viitor pentru a aborda puterea de piață a Big Tech. Financial Times a raportat pentru prima dată propunerile săptămâna trecută.
Statuturi de piață
Conform planurilor, Marea Britanie va decide, de la caz la caz, să clasifice unele companii de tehnologie ca având „statutul strategic de piață” dacă au „o putere substanțială, consolidată pe piață în cel puțin o activitate digitală” sau dacă servesc ca „gateway” online pentru alte companii.
Întreprinderile s-ar putea califica drept „strategice” pentru o serie de valori, inclusiv venituri, capitalizare de piață, numere de utilizatori sau timp petrecut folosind un anumit produs sau serviciu, a spus CMA (Autoritatea de Concurență și Marketing din Marea Britanie), acordând noului organism de reglementare competențe pe scară largă pentru a constrânge atât companiile existente, cât și noii intrați . O nouă denumire ar dura până la un an pentru a se determina apoi să dureze cinci ani, a spus CMA.
Reguli individuale specifice
Aceste companii strategice ar trebui să respecte reguli individuale specifice, precum și un regim mai larg de fuziuni conceput pentru sectorul tehnologic. Aceștia vor fi supuși „intervențiilor pro competitive” pentru a aborda problema dominanței pe piață, cum ar fi partajarea datelor lor cu terți.
Propunerile CMA ar oferi noului organism de reglementare o flexibilitate semnificativă în răspunsul la schimbările de pe piață. „Conceptul de verificare viitoare este foarte important”, a spus domnul Coscelli, subliniind creșterea potențială a marilor companii chineze de internet care nu sunt încă o prezență semnificativă în Marea Britanie.
Google și Facebook forțate să adere la codul de conduită
CMA a declarat că Google și Facebook ar fi probabil forțate să adere la codurile de conduită care reglementează căutarea și respectiv social media, în urma unui studiu pe care l-a făcut deja despre concurența în publicitatea digitală.
Coscelli a spus că Amazon și Apple ar putea fi desemnați în viitor drept „strategici”, dar numai dacă cercetarea CMA ar pune probleme pe piețele în care operează.
Abordare diferită față de UE
Marea Britanie adoptă o abordare diferită față de UE, cu reguli individuale mai degrabă decât un set mai larg de reguli pe care trebuie să le respecte toate companiile „gatekeeper”.
CMA a recomandat ca și achizițiile de companii digitale care scad sub pragul obișnuit de cel puțin 70 de milioane de lire sterline din veniturile din Marea Britanie să fie investigate dacă permit companiilor tehnologice să preia o putere substanțială de piață.
CMA a declarat că a considerat că riscul unui „efect de răcire” asupra M&A – o preocupare cheie în rândul investitorilor în tehnologie – a fost „limitat” și „în orice caz, nu depășește riscul potențial de prejudiciu”.
Ca răspuns la planuri, Google a spus că regulile ar trebui să se aplice numai pe anumite piețe în care o companie are o putere de piață demonstrabilă. A subliniat că platformele Big Tech pot fi dominante în unele sectoare, dar jucători marginali în altele.
Facebook a spus că unele dintre opțiunile discutate vor „rescrie în mod semnificativ cadrul de reglementare” și a încurajat Marea Britanie „să cântărească cu atenție potențialele compromisuri ale intervenției și să se asigure că valoarea creată de Facebook nu este distrusă, în detrimentul utilizatorilor și al inovației . ”