Google continuă ofensiva împotriva publicității înșelătoare. Potrivit raportului său anual Google Ads Safety Report 2024, compania a eliminat anul trecut peste 5,1 miliarde de reclame care încălcau politicile platformei și a restricționat sau blocat difuzarea reclamelor pe peste 1,3 miliarde de pagini web.
Demersul face parte din eforturile constante ale gigantului tech Google de a asigura un mediu online sigur, sprijinit de publicitate responsabilă.
Una dintre principalele tendințe remarcate în raport este rolul din ce în ce mai important al inteligenței artificiale generative. AI-ul nu doar că a accelerat identificarea și analiza conținutului periculos, dar a contribuit semnificativ la blocarea accesului actorilor frauduloși în ecosistemul Google.
„În 2024, concluzia esențială este că inteligența artificială nu doar îmbunătățește aplicarea regulilor împotriva reclamelor dăunătoare, ci și crește capacitatea de a împiedica accesul actorilor frauduloși în ecosistemul Google”, se arată în raport.
Investiții majore în modele lingvistice avansate
Google a investit în continuare în dezvoltarea modelelor lingvistice de mari dimensiuni (LLM), lansând peste 50 de actualizări care au îmbunătățit eficiența acestora.
În special în cazul politicilor aplicate publisherilor, AI-ul a contribuit la identificarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024.
Cifre cheie din raportul pe 2024:
- 5,1 miliarde de reclame eliminate complet
- 9,1 miliarde de reclame restricționate
- 39,2 milioane de conturi de publicitate suspendate
- 1,3 miliarde de pagini web blocate sau restricționate
- Peste 220.000 de pagini ale publisherilor sancționate
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.