Inspectorii au pus accentul pe indicarea corectă a localităţii de producţie, a datei recoltării pentru toate produsele autohtone, a prospeţimii acestora şi a ţării de origine şi categoriei de calitate pentru produsele provenite din import sau comerţ intracomunitar, potrivit unui comunicat al ministerului.
În această perioadă, producătorii autohtoni pun la dispoziţia consumatorilor în cadrul pieţelor agroalimentare ori volante, precum şi la târgurile ocazionale suficiente cantităţi şi o gamă diversificată de legume şi fructe de sezon din producţia autohtonă. Astfel în pieţele agroalimentare, în pieţele de gross sau în spaţiile special amenajate se găsesc legume şi fructe proaspete şi la preţuri accesibile, precum tomate, ardei gras, ardei gogoşari şi kapia, vinete, cartofi, varză, morcov, rădăcinoase, verdeţuri, conopidă, pepeni verzi şi pepeni galbeni, etc.
În pieţele agroalimentare din municipiul Bucureşti şi din ţară sunt prezenţi zilnic într-un număr din ce în ce mai mare producători autohtoni beneficiari ai Programului de sprijin pentru tomate cultivate în spaţii protejate – Ciclul II de producţie cu cantităţi în creştere, asigurând astfel necesarul de consum intern de tomate de calitate şi la preţuri accesibile.
În urma controalelor efectuate până la această dată în pieţele agroalimentare, hypermarket-uri şi depozitele en-gros de legume şi fructe în municipiul Bucureşti şi toate judeţele din ţară, au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de 141.000 lei şi 210 avertismente cu planuri de remediere.
În cadrul Programului Naţional de Monitorizare a reziduurilor de pesticide din legume, fructe şi cereale, Autoritatea Naţională Fitosanitară a prelevat până în prezent la nivel naţional 2.156 probe din care au fost analizate 2.116 probe, în vederea depistării depăşirilor de reziduuri de pesticide, în lucru aflându-se un număr de 40 probe.
MADR a adăugat că rezultatele analizelor de laborator confirmă faptul că legumele şi fructele din producţia autohtonă întrunesc standardele de calitate şi nu prezintă risc pentru consumatori.