Proiectul Kuiper al lui Jeff Bezos vizează construirea unei constelații de sateliți pentru internet, în concurență directă cu Starlink, platforma lui Elon Musk.
Gigantul american Amazon a lansat cu succes prima serie de sateliți din cadrul proiectului său Kuiper, care are scopul de a oferi servicii de internet prin satelit. Lansarea reprezintă un pas semnificativ în concurența directă cu Starlink, proiectul de internet prin satelit al lui Elon Musk.
Potrivit unei declarații emise de United Launch Alliance, primii 27 de sateliți au fost plasați cu succes în orbită de la Cape Canaveral, Florida.
Amazon vizează construirea unei constelații de 3.200 de sateliți
Proiectul Kuiper are ca obiectiv să creeze o rețea globală de internet, având în vedere că Amazon vizează construirea unei constelații de 3.200 de sateliți.
Aceasta va concura cu Starlink, care este deja un lider în domeniu, cu o rețea de sateliți lansată de Elon Musk încă din 2019.
Caleb Henry, analist la Quilty Space, a comentat despre proiectul Kuiper: „Kuiper este noul jucător de categoria grea care intră în ring. Ţinta acum este să înceapă cu adevărat să accelereze, să aibă lansări în mod constant și să ajungă destul de repede la un număr suficient de sateliți pentru a lansa serviciile”.
Un nou pilon strategic pentru Amazon
În cadrul unei strategii pe termen lung, Andy Jassy, CEO-ul Amazon, vizează transformarea proiectului Kuiper într-o nouă linie de afaceri, care ar urma să devină al patrulea pilon al companiei, alături de Amazon Web Services, comerțul electronic și serviciul de abonați Prime.
Proiectul a necesitat investiții financiare masive și are aplicații variate, inclusiv în domenii precum sistemele medicale, vehicule autonome și inteligența artificială.
Obiectivele Amazon: servicii disponibile până în 2025
Amazon își propune să lanseze serviciile de internet prin satelit pentru clienți comerciali, guvernamentali și de retail până la sfârșitul anului 2025. De asemenea, compania va urmări să atragă aceiași clienți pe care Starlink îi deservește deja în prezent.
De partea cealaltă, Starlink, care a lansat deja peste 7.000 de sateliți și deservește peste 4,5 milioane de clienți, continuă să domine piața globală a internetului prin satelit.
Compania deținută de Elon Musk controlează peste 60% din sateliții activați pe orbită și se află cu mult înaintea concurenței, având deja o rețea solidă de clienți și infrastructură.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.