Este momentul ca aeroporturile din România să adopte sisteme automate pentru procedurile de înregistrare înaintea zborului. Astfel, pasagerii vor beneficia de procese mai eficiente și vor avea posibilitatea să își efectueze în mod autonom procedurile de check-in. Această schimbare are potențialul de a reduce timpii de așteptare și de a oferi o experiență mai fluidă și mai convenabilă pentru călători.
Noile facilități de pe Aeroportul Otopeni permit pasagerilor să își cântărească și să își eticheteze singuri bagajele, contribuind astfel la evitarea cozilor de la ghișeele tradiționale de check-in. Aceste automate de check-in sunt deja operaționale și au fost implementate pentru a oferi o experiență mai eficientă și mai autonomă călătorilor.
Investițiile de peste 30 de milioane de euro în tehnologii moderne, inclusiv într-un sistem modern de procesare a bagajelor, vor contribui la creșterea capacității aeroportului și la îmbunătățirea serviciilor oferite pasagerilor.
În plus, se vor implementa mai multe spații de self check-in, iar automatele vor oferi posibilitatea pasagerilor de a-și scana singuri bagajele de cală, eliminând astfel necesitatea de a aștepta la ghișeele tradiționale. Aceste facilități sunt deosebit de benefice pentru pasagerii care călătoresc cu companii low-cost, unde resursele de personal pot fi limitate, conducând la formarea frecventă a cozilor la birourile de îmbarcare. În prezent, vor funcționa trei astfel de ghișee automate.
„Aceeia care au mai trecut prin aeroport, au văzut că operațiunea este relativ simplă dar trebuie să fie atent, cântărirea bagajului se face automat, eticheta se tipărește automat doar că trebuie să ai grijă să o agăți așa cum scrie pe etichetă și așa cum vor fi asistați de personalul de checkin astfel încât să nu apară erori și bagajele să ajungă unde trebuie și la timp,” spune Valentin Iordache, purtător de cuvânt, potrivit știrileprotv.ro.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!