Trenuri vechi de 40 de ani, pe cea mai nouă cale ferată

Pe cea mai nouă și cea mai importantă linie de care ferată realizată în România vor rula garnituri de tren puse în mișcare de locomotive cu o vechime de 40 de ani.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

08.12.2020 - 00:32

Întrebări esențiale

Cum se va ajunge cu trenul de la Gara de Nord la aeroport?

Linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Internațional Otopeni va fi utilizată de trei transportatori feroviari de călători: CFR Călători S.A. și doi privați.

Operatorii feroviari privați vor folosi, pentru garniturile de tren spre aeroport, locomotive cu o vechime de aproximativ 40 de ani.

Ce face Ministerul Transporturilor în acest caz?

Guvernul Ludovic Orban a pregătit inaugurarea liniei de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni pentru două zile înainte de alegerile parlamentare.

Sindicaliștii din transportul feroviar au transmis o adresă către ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prin care semnalează problemele de pe noua linie de cale ferată.

Pe linia de cale ferată ce leagă cea mai mare gară din România, Gara de Nord, din Capitală, de Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București – Otopeni vor opera trei transportatori feroviari de persoane: cel de stat, CFR Călători, și doi privați, Transferoviar Călători (TFC) și Regio Călători.

Cei doi operatori privați vor utiliza pentru punerea în mișcare a trenurilor spre și dinspre aeroportul Capitalei automotoare cu o vechime de 40 de ani, atrag atenția sindicaliștii din CFR.

 

Avertismentul sindicaliștilor

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviaridin România (FSTF) a transmis o adresă către ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, prin care atrage atenția asupra problemelor de pe linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de Aeroportul Internațional Otopeni.

Operatorii feroviari particulari au primit trenurile cele mai importante spre aeroport, atrag atenția sindicaliștii.

“TFC și Regio au luat trenurile cele mai bune: cele de dimineață și cele de la schimburile de trenuri de călători și mai folosesc și două automotoare în plus, deoarece cu cele două automotoare DESIRO de la SNTFC CFR Călători S.A. se puteau asigura toate cele 36 perechi de trenuri de călători de pe conexiunea feroviară Gara e Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni. Considerăm că trebuiau să se facă criterii și să se selecteze decât un OTF (not. red. – operator de transport feroviar) care să opereze pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni, deoarece, în situația mai multor OTF-uri compensația nu va fi bine folosită și dacă un automotor de la OTF privat va rămâne defect, cine îi va da ajutor? Și cum de este posibil ca la prima poartă feroviară a Capitalei României – Gara de Nord GR. A să se vină cu cele două automotoare ale TFC și ale Regio, de 40 ani vechime?”, se arată în adresa sindicaliștilor către ministrul Transporturilor și către directorul general al Companiei CFR Călători S.A..

Operarea transportului de persoane pe linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Internațional Otopeni se va realiza, potrivit sindicaliștilor, în modul următor:

- SNTFC “CFR Călători” S.A. va opera 20 perechi trenuri de călători cu două Automotoare DESIRO;

- Regio va opera 11 perechi trenuri de călători cu un automotor;

- TFC va opera 5 perechi trenuri de călători cu un automotor;

 

Lansarea, amânată

Programată, inițial, pentru vinerea trecută, cu două zile înainte de alegerile parlamentare, inaugurarea liniei de cale ferată care leagă Capitala de Aeroport a fost amânată.

Potrivit informațiilor “România liberă”, linia de cale ferată ar urma să fie lansată la sfârșitul acestei săptămâni sau la începutul săptămânii viitoare.

Deschiderea căii ferate spre aeroport a fost amânată, la scurt timp după ce au apărut probleme la scurt timp de la inaugurarea unui alt proiect important de infrastructură: centura Bacăului.

“Întâi, test cu trenul TFC pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni, ulterior deplasarea test cu trenul TFC și cu participarea ministrului Transporturilor pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni. În final, președintele României domnul Klaus Iohannis, prim ministrul României, domnul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, și directorul general de la SNTFC CFR Călători S.A. – domnul Dan Marian Costesc, au participat pe 21.09.2020, de la ora 12:00, la deplasarea test cu trenul SNTFC CFR Călători S.A. pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni. Acum, aflăm că vineri, 04 decembrie 2020, este inaugurarea conexiuni feroviare Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, amintesc sindicaliștii, în adresa către ministrul Lucian Bode, obținută de “România liberă”.

Linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni nu este electrificată.

De fapt, România, în istoria sa postdecembristă, nu a reușit să inaugureze niciun kilometru de cale ferată electrificată.

O mare nemulțumire legată de nou linie de cale ferată, condiție pentru organizarea a patru meciuri de la EURO 2021, este lipsa unei căi de acces acoperite, de la stația trenului, până la aeroport (circa 300 de metri), unde călătorii nu sunt feriți de interperii.

Nou linie de cale ferată reprezintă, mai exact, o prelungire a celei existente spre Otopeni, cu aproximativ 8 kilometri.

 

 

Comentarii