Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sponsor PNL, la dirijat avioane

Cu toate că nu are experiență în domeniu, prim-vicepreședintele PNL Sector 5, sponsor al partidului aflat la guvernare, a fost numit director în ROMATSA.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

09.04.2020 - 23:12

Întrebări esențiale

Ce se mai întâmplă la ROMATSA?

Regia de gestionare a traficului aerian se afla, la finele anului precedent, la un prag de faliment.

După ce a “pompat” bani de la bugetul de stat pentru a salva ROMATSA, PNL continuă politizarea instituției, sub “prelata” pandemiei de coronavirus.

Ce mutări politice au avut loc?

Prim-vicepreședintele PNL Sector 5, fără experiență în managementul traficului aerian, a fost numit șef al Direcției Regionale București.

Conform datelor partidului, acesta a și sponsorizat cu bani formațiunea politică, pentru alegeri.

După cum a mai arătat cotidianul național “România liberă”, în numerele anterioare, jocurile politice nu iau pauză nici pe timp de pandemie COVID-19, din contră, putându-se desfășura cu mai mare ușurință.

PNL, partidul aflat la guvernare, continuă să își plaseze oamenii de încredere, indiferent de pregătirea acestora, în conducerile consiliilor, agențiilor, regiilor și companiilor naționale strategice.

Ultimul exemplu este cel al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA R.A., unde, la direcția regională București, a fost numit director, chiar în timpul stării de urgență, Florentin Adrian Ulmeanu, prim-vicepreședinte PNL Sector 5, și sponsor în campanie al partidului, conform datelor formațiunii politice.

Florentin Adrian Ulmeanu nu are însă experiență în managementul traficului aerian, fiind angajat ca inginer diplomat în laborator de metrologie.

 

Sindicaliștii acuză lipsa de transparență

Sindicaliștii din ROMATSA condamnă numirea lui Ulmeanu în funcția de director.

“Subscrisul Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România – ATSR, referitor la Decizia Directorului General numărul 248/01.04.2020 prin care se dispune preluarea atribuțiilor funcției de Director DR București de către domnul Ulmeanu Florentin Adrian, inginer diplomat din cadrul Compartimentului Laborator Metrologie din DSNA București și raportat la faptul că în cadrul videoconferinței organizata de dvs în data de 31.03.2020 cu reprezentanții ATSR ne-ați solicitat să fim parteneri în perioada dificilă prin care trece regia. Prin prezenta, ne exprimăm totalul dezacord față de modalitatea lipsită de transparență în care ați înțeles să adoptați și să semnați decizia mai sus menționată, precum și față de momentul ales pentru emiterea acesteia”, se arată în adresa sindicaliștilor din ROMATSA către directorul general al regiei, obținută de “România liberă”.

Adresa a fost transmisă și ministrului Transporturilor.

Sindicatul ROMATSA acuză conducerea companiei de “iresponsabilitate”, pentru numirea directorului Direcției Regionale București.

“Calificăm ca fiind un act de iresponsabilitate schimbarea conducerii DR București în condițiile pandemiei COVID-19 cu o persoană fără experiență în managementul traficului aerian. Vă reamintim că în cadrul ședințelor Consiliului de Administrație al Regiei din luna Ianuarie 2020, membrii Consiliului de Administrație au cerut în mod expres depolitizarea conducerii regiei. Poziția sindicatului ATSR exprimată în toate situațiile din ultimii 5 ani, a fost, este și va rămâne de depolitizare și decăpușare a regiei. În consecință, pentru a putea continua într-o stare de normalitate parteneriatul la care ne-am angajat vă solicităm anularea de urgență a Deciziei 248/01.04.2020”, au mai precizat sindicaliștii din ROMATSA.

Directorul general al ROMATSA, Bogdan Costas, nu a putut fi contactat pentru a comenta acest subiect, aflându-se, teoretic, într-o ședință.

Din informațiile “România liberă”, în acest moment se lucrează la aplicarea unei noi organigrame a ROMATSA, după cum ne-au dezvăluit surse din cadrul instituției de trafic aerian.

 

Guvernul Orban a pompat bani pentru a salva ROMATSA

ROMATSA a fost aproape de faliment la finele anului trecut, dar a fost salvată de o infuzie de capital de la bugetul de stat, asigurată tot de Guvernarea Ludovic Orban.

“Statul român a achitat titlul executoriu în cazul popririi banilor pentru ROMATSA, iar Viorel Micula și-a retras acțiunea de poprire a banilor pe care Eurocontrol trebuia să îi vireze în conturile ROMATSA”, declara premierul Ludovic Orban, chiar înainte de Crăciun.

Premierul aprecia atunci că România risca să rămână fără serviciul de control al traficului aerian și că tot traficul aerian european putea fi afectat.

Pe 13 decembrie 2019, Guvernul a alocat suma de 912,5 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară, bani care folosiți pentru plata titlului executoriu emis în baza deciziei Curții de Arbitraj Internațională către frații Micula, pentru litigiul ROMATSA.

Conturile Romatsa au fost poprite în contextul în care frații Ioan și Viorel Micula, investitori suedezi, au câștigat un proces împotriva statului român. Datoria este de aproape 400 de milioane de euro.

Speța privește un șir de procese în care statul român a fost acționat în instanțe internaționale de către de Ioan şi Viorel Micula şi societăţile European Food S.A., Starmill S.R.L., Multipack S.R.L, în temeiul Acordului privind promovarea şi protejarea reciprocă a investiţiilor între Guvernul României şi Regatul Suediei.

Procesul a fost deschis în anul 2005 la ICSID, Curtea de Arbitraj de pe lânga Banca Mondială, cea mai înaltă instanţă judecătorească pentru litigiile economice.

 

Comentarii

loading...