Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

FOTO EXCLUSIV. Autostrăzile fantomă ale României

Statul român continuă, și sub guvenarea PNL, să cheltuiască milioane de euro pe autostrăzi inexistente și pe contracte de infrastructură reziliate.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

31.01.2020 - 11:38

Întrebări esențiale

Care este stadiul marilor proiecte de autostrăzi din România?

Guvernul Ludovic Orban pregătește plata primelor facturi pe anul 2020.

Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Drumuri, va achita milioane de euro pentru contracte reziliate și autostrăzi inexistente.

Cum s-a ajuns la acestă situație?

Modul în care juriștii și ceilalți specialiști ai Companiei de Drumuri au gândit contractele încheiate cu constructorii fac ca statul român să plătească sume importante de bani pentru contracte reziliate de ani buni.

Bucureștenii, care visează de mulți ani la o centură a Capitalei, pot spera în continuare, deoarece Compania de Drumuri a alocat circa 100.000 de euro pentru analiza în vederea exproprierilor.

“România liberă” prezintă primele facturi decontate de Guverul Ludovic Orban, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructutrii Rutiere (CNAIR), pentru diferite proiecte de autostrada.

Cea mai mare factură este dată la plată, de către statul român, prin specialiștii Companiei de Drumuri, pe un contract reziliat de cinci ani.

Aproximativ 10 milioane de euro pleacă din conturile CNAIR către italienii de la Impresa Pizzarotti, pentru un contract de autostradă reziliat încă din anul 2015.

Mai exact, statul român, în 2007, încheia contractul pentru construcția a 19 kilometri de autostradă, între București și Ploiești, cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

Chiar dacă acordul a fost reziliat, în 2015, costructorul italian beneficiază de bani de la statul român, printr-o decizie obținută în instanță de judecată, grație modului defectuos prin care specialiștii Ministerului Transporturilor au perfectat clauzele contractuale.

Factura firmei Impresa Pizzarotti, în valoare de 46,49 milioane de lei, este înregistrată în ROGOP – Registrul Operațiunilor Generatoare de Obligații de Plată al CNAIR.

O altă companie italiană, Astaldi SPA Italia Sucursala România, primește de la CNAIR 14,4 milioane de lei (circa 3 milioane de euro), pentru lucrările aferente unui lot de autostradă, între Târgu Mureș și Câmpia Turzii.

Factura este decontată în baza lucrărilor pentru autostrada Brașov -Târgu Mureș – Cluj - Oradea, secțiunea 2A, Ogra -Câmpia Turzii, Lot 2, Iernut - Chețani.

Câțiva bani, pentru visul bucureștenilor

 La jumătatea lunii ianuarie, în cadrul Companiei de Drumuri, a fost înregistrată încă o factură pentru un proiect de autostradă.

Mai exact, pentru Autostrada Transilvania, francezii de la Egis International au înregistrat, la registrul de plăți, o factură de aproximativ 200.000 de euro, pentru supervizarea Autostrăzii Brașov – Cluj – Borș.

Precizăm că francezii de la Egis Internațional au încheiat contractul pentru supervizarea Autostrăzii Transilvania, în urmă cu aproape 16 ani, în data de 30 august 2004.

Centura mult visată de bucureșteni, la nivel de autostradă, primește, după o lungă așteptare, banii de la Compania de Drumuri.

Firma Teaha&Fuzesi – SCA are de încasat puțin peste 100.000 de euro doar pentru întocmirea unor documentații cadastrale, rapoarte și evaluări și reprezentare, în vederea dobândirii prin expropriere a imobilelor necesare proiectării și execuției Autostrăzii de Centură București, Sector Centură Sud.

După ce și-a dat seama că românii pierd zece ore pe drum, între București și Brașov, conducerea Ministerului Transporturilor a găsit bani pentru ceea ce mass-media a denumit “autostrada invizibilă”, Comarnic - Brașov.

Search Corporation a înregistrat, la registrul de plăți din cadrul CNAIR, o factură în valoare de circa 110.000 de euro, pentru supervizarea Autostrăzii București – Brașov, tronson Comarnic - Brașov, sector Predeal – Cristian, km 162 – 168 și legătură.

Comentarii