Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Aeroportul International Henri Coanda

EXCLUSIV. Aeroportul Otopeni, fără cea mai importantă toaletă, aproape 1 milion de euro, dat pe jeg

Principala poartă aeriană a României, pe unde, în anul precedent, au trecut peste 13 milioane de oameni, nici măcar nu pune la dispoziție toalete igienizate.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

20.03.2020 - 15:43

De aproape șapte luni, toaleta care ar fi trebuit să fie cea mai utilizată de pasagerii care tranzitează Aeroportul Internațional Otopeni “Henri Coandă”, este închisă din cauza lipsei de preocupare a conducerii Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

Șefii CNAB nu au reușit să repare o toaletă din cadrul Aeroportului “Henri Coandă” nici în 7 luni.


Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) recomandă închiderea unui grup sanitar dintr-un aeroport, maximum 24 de ore.
După aproximativ 200 de zile de la închiderea grupului sanitar principal, de la terminalul Plecări al Aeroportului Internațional “Henri Coandă” București, respectiv luna august a anului 2019, oficialii CNAB nu au habar când se va termina de renovat un spațiu de circa 50 mp. Grupul sanitar ar trebui reparat în baza unui contract de întreținere clădiri, în vigoare.


Reparatorul de WC, milioane de euro pentru consultanță
 
Conform datelor CNAB, pentru modernizarea grupurilor sanitare din Aeroportul “Henri Coandă” (cele date în folosință anterior anului 2011) a fost încheiat la data de 15.01.2020, un contract cu asocierea Expert Contruct SRL – ACG Construction Projects SRL – Bau Stark SRL, în valoare de 4.070.000 lei.
Cu toate acestea, nici până în prezent nu au fost demarate procesul de reparații și renovare, lucrările din contract fiind, teoretic, în faza de proiectare.
Contractul încheiat prevede modernizarea a 52 dintre grupurile sanitare din terminalul de pasageri al Aeroportului Internațional Otopeni.
Firma Bau Stark SRL, ce face parte din asocierea de firme care ar trebui să se ocupe de lucrările de reparații și renovare a toaletelor din aeroport este o “abonată” la contracte cu sume importante de bani publici.
Bau Stark SRL a câștigat contracte de milioane de euro de la mai multe primării din Capitală pentru a oferi “expertiză”.
La multe dintre licitațiile pentru contractele pe bani publici, Bau Stark SRL a fost singura firmă prezentă sau acceptată.
 
Întrebări esențiale
 
- Ce se mai întâmplă cu toaleta închisă de la aeroport?
 
Cea mai importantă toaletă a Aeroportului Internațional Otopeni rămâne închisă, de aproape șapte luni.
Peste 4 milioane de lei cheltuiește Compania Națională Aeroporturi București pentru un șantier de toaletă abandonat.
O firmă “abonată” la contracte de milioane de euro cu statul ar trebui să finalizeze lucrările, dar termenul este aproape de expirare.
 
- Ce măsuri se iau?
 
Directorul general al aeroporturilor bucureștene spune că a constatat lipsa muncitorilor pe șantier și că va avea o discuție cu constructorul.
Cu toate acestea, șeful Companiei Aeroporturi nu consideră că au fost încălcate prevederile contractuale.

Contractul cu cea mai mare sumă, aproape 4 milioane de euro, a fost câștigat de Bau Stark SRL, alături din nou de alte firme, de la Primăria sectorului 3.
ACG Construction Projects SRL are sediul în sectorul 4 al Capitalei, acolo unde Bau Stark SRL are un contract în valoare de un milion de euro cu primăria, pentru expertiză, servicii de proiectare și prelevare de date, audituri energetice, studii de fezabilitate și proiecte tehnice, după ce a fost singura firmă perezentă la licitația pentru atribuirea contractului.
Cealaltă firmă asociată, Expert Contruct SRL, are sediul în Chitila.
 
Directorul aeroportului a văzut că nu sunt muncitori.
 
Coincidență sau nu, directorul general al CNAB, Florin Dimitrescu, spune că a vizitat șantierul de la toaleta din dreptul terminalului plecări chiar miercuri, în aceeași zi în care reporterii “România liberă” au fotografiat spațiul lipsit de orice muncitor.
“Se lucrează efectiv, lucrări de șantier, la toaleta de la terminalul plecări de aproximativ trei săptămâni. Este adevărat că ieri și astăzi (n.r. – marți și miercuri) nu s-a lucrat. Chiar astăzi (n.r. - miercuri) am fost și eu la fața locului și am văzut că nu este nimeni. O să am o discuție cu conducerea companiei care se ocupă de lucrări, ca să vedem dacă pot să mai respecte termenul pe care și l-au asumat și, dacă nu, să vedem ce putem face. Cred că muncitorii se și tem din cauza situației actuale (n.r. – epidemia coronavirus)”, a declarat, pentru “România liberă”, Florin Dimitrescu.
Șeful CNAB susține că nu se poate spune însă că nu au fost respectate prevederile contractuale.
“La toaleta de la terminalul plecări au fost probleme de înainte să vin eu la companie. Nu știu de ce a durat atât de mult. A fost semnat un contract la începutul acestui an. Dar au trebuit efectuate măsurători, a fost comandată ceramică din Italia... Se lucrează efectiv de trei săptămâni. Au de renovat aproximativ 50 de grupuri sanitare. Au termen de execuție trei săptămâni pentru fiecare grup sanitar, pentru că nu dorim să ținem o toaletă închisă mai mult de două săptămâni”, ne-a mai precizat Dimitrescu.
 



,,O să am o discuție cu conducerea companiei care se ocupă de lucrări, ca să vedem dacă pot să mai respecte termenul pe care și l-au asumat și, dacă nu, să vedem ce putem face. Cred că muncitorii se și tem din cauza situației actuale".

Florin Dimitrescu
director general CNAB
 



,,Am găsit o mizerie de nedescris în toaletele Aeroportului Otopeni, ziduri rupte, igrasie. Scările rulante și lifturile care trebuiau să deservească pasagerii nu funcționau".


Răzvan Cuc
fost ministru al Transporturilor

Comentarii