Compania Aeroporturi, spre datorii de 100 mil. euro

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) are datorii de 60 mil. euro, iar conducerea mai vrea un împrumut 40 mili. euro, în condițiile în care salariile angajaților se plătesc din credite.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

20.04.2021 - 00:20

CNAB, companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se află în pragul insolvenței, după cum susține Fondul Proprietatea S.A., acționar în cadrul societății care administrează aeroporturile bucureștene.

Într-o adresă către ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și către conducerea CNAB, Fondul Proprietatea atrage atenția că “pierderea netă înregistrată în lunile ianuarie – februarie a atins deja aproape 30 milioane lei, față de un buget pe anul în curs care prevede un rezultat net pozitiv, aprobat în Consiliul de Administrație și transmis spre aprobare acționarilor”.

 

Fără cash

“Cash-flow-ul Companiei este puternic afectat de reducerea traficului în urma restricțiilor implementate la nivel european. Costurile salariale au fost acoperite cu resursele financiare împrumutate ale Companiei și nu din veniturile obținute de Companie din activitatea operațională începând cu luna noiembrie 2020”, se precizează în adresa obținută de RL.

Contextul epidemic actual este îngrijorător, cu perspective incerte privind momentul în care restricțiile de mobilitate vor putea fi ridicate la nivel național și internațional, amintește Fondul.

 

CNAB zboară spre insolvență

Acționarul solicită restructurarea companiei de stat.

“În lipsa unui plan de restructurare a Companiei și în lipsa unei scăderi semnificative a celorlalte cheltuieli ale Societății, cheltuielile salariale vor continua să fie plătite din sumele trase din linia de credit contractată de Companie pentru continuarea activității curente, în valoare de 60 milioane Euro. Mai mult decât atât, pentru a plăti investiții deja contractate și finalizate sau aflate în fazele finale de execuție, Societatea deja a solicitat acționarilor aprobarea unei noi linii de credit de 40 milioane Euro”, se mai arată în adresa Fondului.

Situația companiei pune în pericol planul de investiții.

“Un astfel de model de business în care costurile salariale sunt acoperite de credite este nesustenabil pe termen mediu și lung, Societatea urmând să crească gradul de îndatorare, și, în măsura în care traficul de pasageri nu va cunoaște creșteri semnificative, Compania riscând să intre în procedura insolvenței din cauza lipsei măsurilor eficiente de reducere a cheltuielilor. Chiar și în scenariul optimist al unei reveniri a traficului începând cu semestrul II 2021, atragem atenția că viteza de creștere a îndatorării Companiei poate pune în pericol finanțarea investițiilor necesare pentru continuarea activității aeroportuare în actualul terminal, după 2024”, se mai precizează în documentul citat.

Fondul Proprietatea invocă responsabilitatea pe care membrii Consiliului de Administrație al CNAB sunt obligați prin lege să o aibă.

“Membrii Consiliului de Administrație și directorul general au obligația exercitării mandatului cu prudența și dirigența unui bun administrator și de a lua toate măsurile necesare în vederea reducerii costurilor, în condițiile în care veniturile sunt puternic afectate”, se mai notează în adresa semnată de Franklin Templeton Internațional Services, administrator de fond de investiții alternative al Fondului Proprietatea.

Comentarii