Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Remus Borza

Cercurile de putere în care se învârte Remus Borza

Devenit în doar câţiva ani preferatul Secţiei Comerciale a Tribunalului Bucureşti, care i-a oferit în condiţii netransparente sute de dosare de insolvenţă, actualul deputat Remus Borza a căutat susţinerea politică a tuturor celor aflaţi la putere.

Mihai Ciorcan 0 comentarii

Actualizat: 20.12.2017 - 12:42

Remus Borza a devenit deputat în decembrie anul trecut, pe listele ALDE, dar a plecat din acest partid pentru că a jucat şi în tabăra lui Victor Ponta,  fostul său coleg de facultate, dar şi în tabăra lui Traian Băsescu.

Surprinzător, printr-o singură mişcare, Remus Borza a reuşit performanţa de a presta şi de a satisface financiar ambele grupări.

Succesul afacerii în domeniul transportului feroviar al Elenei Udrea, prin SC Tim Rail Cargo SRL, se datorează în mare parte avocatului Remus Borza. În vara anului 2013, fostul președinte al României şi fostul ministru al Dezvoltării criticau  privatizarea CFR Marfă în favoarea omului de afaceri Gruia Stoica.

Câteva luni mai târziu, în februarie 2014, avocatul Remus Borza acţiona pentru a transfera în patrimoniul firmei Tim Rail Cargo SRL, controlată de Elena Udrea, 33 de vagoane de marfă luate de la... Gruia Stoica. Abil, avocatul a folosit în această afacere o firmă intermediară deţinută tocmai de un angajat al lui Gruia Stoica.

Pornind de la cele 33 de vagoane de transport cereale şi cu o locomotivă veche, firma Elenei Udrea, Tim Rail Cargo SRL, a ajuns încet-încet să deruleze afaceri de peste 220 milioane de lei.

Schema insolvenței, folosită din nou

Intrată în insolvenţă în iulie 2007, firma de trans-port feroviar Servtrans Invest SA a lui Gruia Stoica a fost plasată sub administrarea judiciară a lui Remus Borza.

În februarie 2014, aparent fără vreo legătură cu planul Elenei Udrea de a se lansa în afaceri feroviare, Borza, în calitatea sa de administrator judiciar al Serv-trans Invest SA, aducea în atenţia comitetului creditorilor situaţia a 33 de vagoane tip UAGPS de transport cereale pe care le deţinea societatea.

În opinia administratorului, se impunea vânzarea acestora deoarece ar fi fost “insuficiente pentru a forma o garnitură întreagă de 40 de vagoane”. De parcă nu mai puteau fi găsite dintre sutele de vagoane deţinute de Gruia Stoica încă alte şapte.

După ce pe parcursul a două pagini de raport a deplâns soarta celor 33 de vagoane „orfane”, Remus Borza a avansat ca preţ de vânzare, conform unui raport de evaluare realizat în numai două zile, suma de 1.607.441,71 lei + TVA. Imediat pe fir a intrat o firmă-căpuşă.

 Intermediarul pe relaţia Borza-Udrea-Gruia Stoica

O firmă de apartament din Bucureşti ce avea un singur angajat şi comercializa atunci, ca şi acum, materiale sanitare şi de construcţii a fost interesată să cumpere cele 33 de vagoane de transport cereale scoase la vânzare de Remus Borza. SC VMR Group Euroserv SRL Bucureşti (actuala Vitema Rail SRL) era deținută integral în 2014, conform Registrului Comerţului, de un anume Bulgaru Vasile Adrian.

Doar că acesta este unul din oamenii folosiţi de-a lungul timpului de Gruia Stoica drept paravan în afacerile pe care le controlează, el fiind şi în prezent copartener în fosta firmă GFR Logistic Brazi.

Oferta firmei de apartament a fost aprobată fără probleme de Remus Borza la data de 27.03.2014, după cum arată documentele obținute de “România liberă”. Cumpărătorul era obligat să achite 20% din contravaloare în termen de 3 zile de la semnarea contractului, urmând ca diferenţa de 80% să fie achitată în alte 5 zile de la predarea efectivă a vagoanelor. 

Toate aceste prevederi au fost inserate în contractul dintre Servtrans Invest SA şi VMR Group Euroserv SRL care s-a semnat rapid a doua zi, pe data de 28.03.2014. 

 Vagoanele au fost refacturate în aceeași zi

Tranzacția dintre Servtrans Invest SA şi VMR Group Euroserv SRL a avut loc doar pe hârtie. În realitate, în aceeași zi în care VMR semna pentru cumpărarea celor 33 de vagoane de transport cereale, acestea erau vândute firmei lui Udrea, Tim Rail Cargo SRL.

Pe data de 28.03.2014, deci în aceeaşi zi în care VMR Group Euroserv SRL semna cu Borza pentru cumpărarea vagoanelor de la Gruia Stoica,  firma Elenei Udrea depunea la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului cererea cu numărul 106 în vederea autorizării activităţii de transport pe calea ferată. Iar printre documentele citate pentru autorizare se afla şi “Contract de vânzare-cumpărare, încheiat cu SC VMR GRUP EUROSERV SRL, a 33 de vagoane tip Uagps”.

Însă, la acel moment, firma Elenei Udrea avea de la Gruia Stoica vagoanele fără ca ele să fi fost achitate de intermediarul VMR Group Euroserv SRL.

Dovada o constituie faptul că în raportul emis în data de 13.06.2014 Remus Borza informa judecătorul sindic şi pe creditorii firmei Servtrans Invest SA de faptul că societatea VMR Group Euroserv SRL mai are de plătit o diferenţă de 594.582,60 lei, existând şi somaţii în acest sens.

Achitate până la urmă, vagoanele buclucaşe de la Gruia Stoica au ajuns, mulţumită lui Remus Borza, să lanseze firma Tim Rail Cargo SRL, a Elenei Udrea, în topul transportatorilor pe calea ferată. Dacă în 2014 societatea avea o cifră de afaceri de 13 milioane de lei, anul trecut, în 2016,  Tim Rail Cargo SRL a raportat o cifră de peste 212 milioane de lei.

Comentarii

loading...