Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Capcanele pentru viitorul director general TAROM

Scandalurile din jurul Companiei Naționale de Transporturi Aeriene TAROM S.A. continuă. Directoarei Mădălina Mezei i s-ar putea desface contractul de muncă.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Actualizat: 25.10.2019 - 12:20

ROMÂNIA LIBERĂ a aflat că directoarea care l-a reclamat la Direcția Națională Anticorupție (DNA) pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, este anchetată de o comisie internă, pentru desfacerea contractului de muncă.

Pentru că a oferit informații din interiorul companiei aeriene, Mădălina Mezei este acuzată că a încălcat contractual colectiv de muncă.

În acest moment, de când a fost eliberată din funcția de director general, Mădălina Mezei este șef al agenției TAROM din Bruxelles. Din informațiile noastre, comisia organizată la nivelul conducerii companiei de transport aerian a demarat, de două zile, procedura de concediere a Mădălinei Mezei.

În acest moment, interimatul la conducerea TAROM este asigurat de Constantin Barbu.

Acestea, după ce, la începutul săptămânii, Căpitanul Valentin Cvinda a refuzat postul de director general. Într-o adresă obținută de ROMÂNIA LIBERĂ, angajatul TAROM explică motivele pentru care a refuzat postul de conducere. Printre acestea, angajatul menționează: “starea economico-financiară precară”; “lipsa unei strategii clare care privește flota de aeronave și operarea pe viitor a acestora în baza unor criterii de performanță clar stabilite, limitarea la operarea pe rutele tradiționale sau chiar diminuarea frecvențelor sau anularea unor destinații în favoarea pieței concurențiale, lipsa de proiecte pentru deschiderea unor noi rute profitabile, situație de involuție strategică cu efect limitativ asupra obiectivelor managerului”.

“Contracte de achiziții aeronave încheiate în trecut, care fac subiectul unor investigații DNA și la care TAROM nu a transmis încă răspunsurile solicitate, cu atragerea responsabilității de către noul CEO”, se mai arată în refuzul angajatului companiei aeriene, conform documentului citat.

Și angajații sunt afectați de modul în care a fost manageriată compania, mai precizează cel care a refuzat funcția de director general. “Personalul angajat TAROM este lipsit de motivație și demoralizat, în special în zonele operațional zbor, operațional sol, tethnic, zone de interes dar cu personal subnumeric”, mai menționează sursa citată.

Angajatul TAROM mai reclamă “lipsa unui Serviciu Juridic care să confere avizări imediate ale legalității actelor interne și externe” și lipsa unui regulament care să precizeze clar nivelul de secretizare al documentelor din cadrul companiei.

Mai precizează cel care a refuzat funcția de director general că “procesul de predare-primire cu fostul Director General, dna Mădălina Mezei nu a fost efectuat, neexistând nici pe fond și nici în fapt, acest exercițiu obligatoriu putând fi făcut în mod transparent doar după prezentarea unei situații în detaliu a societății efectuate de un autor independent și după închiderea și semnarea documentelor aflate în mapa DG până la data revocării”.

O parte dintre aceste aspecte au fost vizate și de procurorii DNA și DIICOT care au descins, în acestă săptămână, la TAROM.

 

Războiul lui Cuc

Mădălina Mezei, fost director general al TAROM, a afirmat, luni, că ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, "a trecut o linie" atunci când a considerat "că-şi poate bate joc de cariera şi profesia unui om". "Eu cred în familie, în carieră şi TAROM. TAROM este a doua mea familie. Domnul Cuc a trecut o linie când a considerat că-şi poate bate joc de cariera şi profesia unui om. Planul meu profesional este de a livra o strategie pentru TAROM pe termen lung, iar eu l-am crezut pe domnul Cuc, considerând că putem construi împreună aşa ceva", a declarat Mezei la ieşirea din DNA.

Mădălina Mezei s-a prezentat luni la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, unde a fost audiată, în calitate de martor, într-un dosar deschis de procurorii anticorupţie, după ce l-a acuzat public pe Răzvan Cuc că, în ziua moţiunii de cenzură, acesta i-ar fi cerut să reţină aeronave la sol.

La rândul său, ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţă, într-o postare pe pagina personală de Facebook, că analizează posibilitatea legală de a formula o plângere penală împotriva fostului director general interimar la companiei TAROM Mădălina Mezei pentru infracţiunea de "inducere în eroare a organelor judiciare". "După consultarea cu avocaţii mei, în lumina dezvăluirilor nereale din spaţiul public ale numitei Mezei Mădălina, dar şi pe baza celor afirmate de către aceasta în faţa organelor judiciare, analizez posibilitatea legală de a formula o plângere penală pentru infracţiunea de 'inducere în eroare a organelor judiciare', prevăzută de art. 268 Cod penal", scrie Cuc.

Consiliul de Administraţie al companiei TAROM l-a desemnat luni pe George Costin Barbu în funcţia de director general provizoriu pentru un mandat de patru luni, în condiţiile OUG 109/2011. "Consiliul de Administraţie, întrunit în şedinţă în data de 21.10.2019, a luat act de renunţarea lui Valentin Gvinda la mandatul de director general provizoriu şi a desemnat în funcţia de director general provizoriu pe domnul George Costin Barbu, pentru un mandat de 4 luni, în condiţiile OUG 109/2011", a anunţat compania.

Comentarii

loading...