Vânzările Metro Cash & Carry România au scăzut anul trecut cu 7,2%, la 1,14 miliarde euro, de la 1,23 miliarde euro în 2009, din cauza efectelor crizei economice, se arată într-un raport al grupului german Metro, anunţă Mediafax.
Metro deţine în România 26 de magazine Cash & Carry şi 25 de hypermarketuri Real. La sfârşitul anului 2009, compania avea în România 48 de magazine, câte 24 în fiecare reţea.
Grupul de retail anticipează însă o uşoară revenire a vânzărilor în România în acest an.
„Relansarea va continua probabil în 2011 în Europa de Est, la viteze diferite. Deşi creşterea va fi relativ slabă în Bulgaria, Ungaria şi România, aceste ţări îşi vor îmbunătăţi cel mai probabil performanţele faţă de anii anteriori, cu rate de creştere de circa 2% în acest an”, se spune în raport.
Metro Group avea la sfârşitul anului trecut 13.558 de angajaţi în România, faţă de 14.844 la finele lui 2009.
La nivel mondial, vânzările Metro au crescut anul trecut cu 2,6%, la 67,25 miliarde euro, iar profitul net a urcat cu 80,2%, la 936 milioane euro.