37.1 C
București
sâmbătă, 20 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTrezoreria statului va fi licențiată de MasterCard pentru a putea accepta plăţi...

Trezoreria statului va fi licențiată de MasterCard pentru a putea accepta plăţi electronice

Trezoreria statului va fi licențiată de MasterCard România pentru a putea accepta plăţi electronice, după ce în acest sens și-a exprimat acordul și Ministerul Finanțelor Publice. În urma acestor demersuri, românii vor putea să-şi plătească taxele şi impozitele cu cardurile de tip MasterCard și Maestro din martie 2015.

Potrivit Mediafax, persoanele fizice vor putea plăti cu cardul, online şi la terminalele Trezoreriei, impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii publice, din 2015, conform unei ordonanţe de urgenţă aprobate de Guvern, care creează cadrul legal pentru implementarea acestei modalităţi de plată.

MasterCard a fost prima companie de plăți care a comunicat Ministerului Finanțelor Publice disponibilitatea pentru licențierea Trezoreriei Statului ca acceptator, în condițiile solicitate, licențierea directa a Trezoreriei putând deveni, astfel, o premieră mondială, se arată într-un comunicat al operatorului de plăţi.

"Proiectul actual, care permite licențierea directă a Trezoreriei Statului și atașarea unei soluții de plată la Spațiul Virtual Privat este, de fapt, soluția optimă pe care o căutam, atât pentru contribuabili, cât și pentru stat. Ea permite posesorilor de carduri MasterCard și Maestro să-și plătească nu unele taxe, ci toate taxele și impozitele, de oriunde din țară ar decurge acestea, într-un singur loc, printr-o singură soluție de plată", a declarat în comunicat Cosmin Vladimirescu, directorul general al MasterCard pentru România.

Compania a anunțat că va depune imediat documentația necesară pentru licențierea Trezoreriei și va începe demersurile în cadrul organizației pentru tratarea întregului proces cu prioritate.

Procedurile de licențiere și implementare pot dura, potrivit Ministerului Finanțelor Publice, între 6 și 12 luni.
MasterCard își propune ca termen de finalizare a procedurilor de licențiere și implementare a soluției de plată online luna martie a anului viitor, termen de plată pentru multe dintre obligațiile fiscale ale contribuabililor.

"Cu aceasta formulă, în care Trezoreria Statului este acceptator, iar contribuabilul poate vizualiza și plăti tot ce datorează statului într-un singur loc, vom dispune de varianta cea mai simplă, mai sigură, mai confortabilă și mai directă de a ne plăti taxele. Pentru stat, aceasta înseamnă o colectare mai rapidă și mai eficientă, pentru contribuabil înseamnă economii de timp și efort atât de mari, încât sunt greu de cuantificat", a arătat Vladimirescu.

Ministrul Finanţelor, Ioana Petrescu, a anunţat la începutul lunii octombrie că, potrivit ordonanţei de urgenţă, comisioanele bancare sunt de 0,3% şi vor fi suportate din bugetul de stat, nu de către contribuabili sau de către instituţiile cărora le sunt plătite diferitele impuneri fiscale.

Conform Mediafax, Valenti Mavrodin, directorul Trezoreriei, a declarat la acel moment că, în urma implementării acestui sistem, prima dată va fi dată posibilitatea contribuabililor să plătească taxele şi impozitele online şi, ulterior, în cadrul unităţilor teritoriale ale Trezorăriei, vor fi instalate terminale POS, pentru plata cu cardul la ghişeu.

În actul normativ se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar și va presta acest serviciu pentru toate instituțiile publice, astfel încât toți contribuabilii persoane fizice care dețin carduri aparținând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-și poată achita printr-un punct unic toate impozitele și taxele administrate de către ANAF, primării și alte instituții.

Trezoreria va accepta conectarea la un sistem de plată numai în anumite condiţii, printre care se stabileşte limitarea comisionului perceput fiecărei tranzacţii la 0,3% din valoarea acesteia, nefiind acceptate comisioane fixe sau alte costuri suplimentare pentru Trezorerie şi instituţii publice.

Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea şi mentenanţa aplicaţiilor pentru serviciile de acceptare de plăţi electronice, precum şi cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicaţii şi alte servicii sau resurse necesare activităţii de acceptare de plăţi electronice cu carduri.

"Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru instituțiile publice care vor încasa venituri bugetare, întrucât se utilizează sistemul actual de decontare utilizat în relația cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat", transmitea Ministerul Finanţelor.

Diferenţele de curs nefavorabile aferente tranzacţiilor cu cardul, în valută, sunt suportate din bugetul de stat, iar cele favorabile vor reprezenta venit la bugetul statului.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă