3.9 C
București
sâmbătă, 14 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRocadă de 100 de milioane de euro pe autostrada Timişoara-Lugoj

Rocadă de 100 de milioane de euro pe autostrada Timişoara-Lugoj

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat la începutul săptămânii trecute rezultatul licitaţiei organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru construirea şi proiectarea a 25 km de autostradă între Timişoara şi Lugoj, contract a cărui valoare depăşeşte 100 de milioane de euro. Compania desemnase câştigătoare asocierea firmelor italiene Tirrena Scavi – Condotte – Cossi, în pofida faptului că una dintre aceste firme nu îndeplinea unul dintre criteriile de calificare la licitaţie.

Doi participanţi la licitaţie, respectiv asocierea condusă de firma franceză Colas, pe de o parte, şi cea al cărei lider e firma românească Tehnologica Radion, pe de altă parte, au contestat la CNSC rezultatele licitaţiei. Licitaţia în cauză este cea despre care România Liberă a afirmat acum o lună şi jumătate că a înregistrat nenumărate nereguli. CNADNR s-a grăbit la acel moment să ne trimită un drept la replică în care eram acuzaţi că am fi trunchiat adevărul. Decizia CNSC demonstrează că, dimpotrivă, am avut dreptate şi că CNADNR a acţionat părtinitor la atribuirea unui contract din bani publici de peste 100 de milioane de euro.


CNSC dă ultimatum CNADNR

Intr-o adresă trimisă celor 9 constructori participanţi la licitaţia în cauză Compania de Autostrăzi îi înştiinţează pe aceştia că CNSC a obligat-o să anuleze atribuirea contractului către asocierea italiană şi că are la dispoziţie zece zile pentru a clarifica problemele din oferta italienilor şi pentru a reevalua ofertelor celorlalţi participanţi.
„CNSC a anulat raportul procedurii de atribuire şi adresele autorităţii contractante de comunicare către ofertanţi a rezultatelor procedurii de atribuire pentru lot 2 (…) după reevaluarea ofertelor şi întocmirea noului raport aferent lotului 2, autoritatea contractantă va comunica din oficiu ofertanţilor rezultatul acesteia”, ne-au declarat oficiali ai CNSC.

De ce s-au adresat CNSC Tehnologica Radion şi Colas

Motivele pentru care CNADNR a descalificat asocierea franceză condusă de Colas au fost discutabile. Firma franceză ar fi propus un şef de proiect a cărui vechime în specialitate era de doar 9 ani şi 11 luni, nu de 10 ani cum se cerea în documentaţia de licitaţie. Surse oficiale dn cadrul licitaţiei au acuzat la acel moment că, pentru a putea exclude asocierea, compania nu i-a luat în calcul inginerului concediile, weekend-urile, deşi în legislaţia noastră acestea sunt recunoscute drept vechime în muncă. Colas a picat în dizgraţia Ministerului Transporturilor după ce a reziliat contractul pentru autostrada Cernavodă-Medgidia. Colas nu ar fi avut nici lichiditatea generală necesară, indicator neîndeplinit însă nici de Cossi – firmă ce a câştigat cu toate acestea licitaţia, alături de Tirrena Scavi şi Condotte. Acest aspect a fost reclamat la CNSC de cealaltă firmă ce a contestat atribuirea contractului către italieni, respectiv de către compania Tehnologica Radion, deţinută de regele asfaltărilor din Bucureşti, Theodor Berna. Deşi l-am căutat insistent pe patronul firmei Tehnologica Radion, Theodor Berna, nu am putut discuta cu el pe tema contestaţiei sale.

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă