Conform unui proiect de HG, statul roman va deveni actionarul majoritar al viitoarei companii rezultate din fuziunea Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Baneasa. Aceasta va purta denumirea: Aeroporturi Bucuresti, care va functiona sub autoritatea MTCT si va avea sediul central in Otopeni. Societatea va avea un capital initial in valoare de 143,77 milioane lei, detinut de MTCT si Fondul Proprietatea.
La aceasta data cele doua aeroporturi din Capitala functioneaza sub autoritatea MTCT, institutie care controleaza 80% din actiunile fiecarei companii, iar 20% din ti-tlurile firmei fiind detinute de Fon-dul Proprietatea.
Conform informatiilor furnizate de reprezentantii MTCT, fuziunea este determinata de cresterea numarului de pasageri si de impunerea unor restrictii de trafic destinate protectiei mediului in cazul aeroportului din Baneasa, care este situat in apropierea unor zone rezidentiale.
Conform statutului firmei, "persoanele fizice sau juridice, romane sau straine, vor putea detine actiuni la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar”, document anexat proiectului de Hotarare de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Conform acelorasi surse, avantajele proiectului ar fi crearea unei companii puternice, capabila sa atraga surse de finantare importante, repartizarea flexibila a traficului de pasageri si de marfa, ela-borarea si aplicarea unei strategii unitare de dezvoltare si moder-nizare a infrastructurii aeroportuare, precum si constituirea unui pachet de actiuni atractiv la privatizare. Totodata, costurile de exploatare vor fi diminuate, eficienta unor activitati costisitoare va creste si va fi posibil managementul si operarea comune a aeroporturilor care deservesc aceeasi zona, solutie utilizata in capitale europene si din America de Nord, precum: Paris – aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget; Londra – Heathrow, London Gatwick, London Stansted; Washington – National Airport, Dulles, Baltimore Washington International; New York – John F. Kennedy, Newark, La Guardia, Teterboro, Downtown Manhattan Heliport sau Montreal – Dorval, Mirabel.
"Unirea celor doua aeroporturi este necesara pentru ca isi fac concurenta degeaba, fiind destinate unor tipuri diferite de aeronave. In plus, se afla la o distanta de doar 10 km unul de altul”, a afirmat pe acest subiect ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
MTCT va concesiona Aeroporturi Bucuresti bunurile proprietate publica precum pistele de decolare-aterizare, caile de rulare, platfor-mele de imbarcare-debarcare. Tere-nurile aflate in proprietatea actualelor companii care opereaza aero–porturile si care nu fac obiectul domeniului public vor trece in proprietatea Aeroporturi Bucuresti.