18.5 C
Bucureศ™ti
marศ›i, 8 octombrie 2024
AcasฤƒInvestigaศ›ii Romรขnia LiberฤƒNew Money: Romรขnia ar putea construi 800 de kilometri de autostradฤƒ pe...

New Money: Romรขnia ar putea construi 800 de kilometri de autostradฤƒ pe an dacฤƒ ar opri scurgerea. prin fraudฤƒ, a 7,1 miliarde de euro rezultate din TVA

România ar putea construi anual aproape 800 de kilometri de autostradă dacă ar reuși să recupereze cei 7,1 miliarde de euro care se pierd prin neîncasarea TVA, informează un articol publicat în primul număr al revistei New Money.

Conform acestui articol, dintre toate statele membre UE, România a avut, în anul 2014, cel mai mare „gap”  (pierdere) de TVA, care a totalizat 7,1 miliarde de euro, adică 37,9 la sută din suma care trebuia încasată la bugetul de stat de pe urma TVA. De pierdut au, în primă instanță, companiile aflate la zi cu plățile, pentru că frauda la TVA creează concurență neloială.

La momentul anului 2014, cota ponderată de TVA (cota standard corelată cu excepțiile) era în România de 17,6 la sută, adică era cea mai ridicată din UE.

Ce-i drept, în anii 2015 și 2016, pierderile statului român rezultate din neplata TVA par a fi scăzut, întrucât cota standard de TVA a fost redusă la 20 la sută, ceea ce ar reduce decalajul dintre taxele datorate și cele încasate efectiv.

Cum apar pierderile la încasarea TVA

Potrivit analiștilor financiari, o bună parte din acest decalaj provine din fraudă, dar există și alte cauze. Printre ele se numără erorile, insolvențele și tranzacțiile transfrontaliere. Sectoarele cele mai vulnerabile la fraudă sunt industria alimentară (mai ales cea a cerealelor și a produselor din zahăr), a telefoanelor mobile, industria energetică și aceea a construcțiilor.

Textul complet al acestui articol poate fi citit în primul număr al revistei New Money.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experienศ›ฤƒ ca jurnalist de peste 20 de ani, atรขt รฎn presa scrisฤƒ cรขt ศ™i online. A รฎnceput sฤƒ lucreze รฎn presฤƒ la ziarul Azi, รฎn anul 1993, รฎn perioada รฎn care era รฎncฤƒ student. Ulterior a lucrat la Adevฤƒrul, Gรขndul ศ™i Green Report. La โ€œRomรขnia liberฤƒโ€, Mihai Diac lucreazฤƒ din anul 2015. รŽn paralel cu activitatea jurnalisticฤƒ, Mihai Diac ศ™i-a completat ศ™i pregฤƒtirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Naศ›ional de Apฤƒrare ศ™i cursul de pregฤƒtire a jurnaliศ™tilor pentru zone de rฤƒzboi. Printre acศ›iunile sale de documentare jurnalisticฤƒ s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman ศ™i al fregatei romรขneศ™ti Regina Maria, precum ศ™i cele din Afganistan, Irak, Transnistria ศ™i Georgia.
Cele mai citite

Atac rusesc asupra unei nave sub pavilion Palau รฎn portul Odesa

O rachetฤƒ a ruลŸilor a lovit luni o navฤƒ sub pavilion Palau รฎn portul Odesa, ucigรขnd un cetฤƒลฃean ucrainean ลŸi rฤƒnind cinci cetฤƒลฃeni strฤƒini,...

Veteran de rฤƒzboi รฎn vรขrstฤƒ de 96 de ani, vizitat de ministrul Apฤƒrฤƒrii ศ™i ambasadoarea Statelor Unite รฎn Romรขnia

Ministrul apฤƒrฤƒrii naศ›ionale, Angel Tรฎlvฤƒr, ศ™i ambasadoarea Statelor Unite รฎn Romรขnia, Kathleen Kavalec, l-au vizitat luni, 7 octombrie, pe generalul-maior รฎn retragere Gheorghe Cฤƒlin,...

Armata romรขnฤƒ se va dota cu sisteme radar Sentinel

Departamentul de Stat al SUA a aprobat vรขnzarea de sisteme radar de supraveghere aerianฤƒ Sentinel pentru Romรขnia, a anunลฃat, luni, Ambasada Statelor Unite la...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ