Lansarea sistemului de operare Windows Vista va contribui la cresterea pietei de calculatoare din Romania cu peste 10%, in 2007, potrivit estimarilor reprezentantilor grupului Flamingo International.
“Daca in 2006 piata locala de PC-uri a crescut cu 6,7%, estimam ca lansarea Vista va accelera cresterea cu mai mult de 10%, acest lucru avand urmari si asupra vanzarilor de calculatoare bazate pe configuratii mai puternice”, a declarat, ieri, directorul general executiv al grupului Flamingo International, Jiri Rizek.
Sistemul a ajuns in magazine
În luna februarie, grupul a inceput sa vanda in magazinele din reteaua proprie sistemul Windows Vista, pentru care estimeaza vanzari de ordinul “miilor de unitati” in 2007. Pachetele Vista comercializate in retelele Flanco, Flanco World, Flamingo Computers si Future Shop pornesc de la pretul de 599 lei pentru Windows Vista Home Premium Upgrade, 869 lei pentru Windows Vista Premium, 959 lei pentru Windows Vista Ultimate Upgrade si 1.499 lei pentru varianta de top, Windows Vista Ultimate. Flamingo intentioneaza sa se axeze in perioada urmatoare pe productia si comercializarea sistemelor compatibile cu Windows Vista, potrivit companiei.
Versiunile pentru utilizatori
Sistemul de operare Windows Vista pentru consumatori a fost lansat in Romania la inceputul lunii februarie.
Trei dintre cele sase versiuni ale sistemului Microsoft sunt destinate utilizatorilor obisnuiti – Vista Home Basic, Vista Home Premium si Vista Ultimate -, doua vor fi pentru oamenii de afaceri – Vista Business si Vista Enterprise -, iar cealalta va avea ca tinta utilizatorii de pe pietele in curs de dezvoltare – Vista Starter, cu functii reduse si pret mai redus.
În primul an de la lansare, Vista va fi instalat pe cel putin 100 milioane de computere la nivel mondial, potrivit unui studiu efectuat de firma de cercetare International Data Corporation (IDC). Windows este sistemul de operare folosit de peste 90% din utilizatorii de computere din lume.
Grupul Flamingo International cuprinde trei lanturi de retail, Flanco, Flamingo si Future Shop, si o companie de distributie a produselor IT, Flamingo Distribution Center. Cele trei lanturi de retail comercializeaza produse IT&C, electronice si electrocasnice in Romania, Bulgaria si Serbia-Muntenegru.
Reprezentantii Flamingo au estimat pentru 2007 un volum al afacerilor de 180 milioane euro, acestea urmand sa creasca, pana in 2008, la circa 220 milioane euro.