Autostrada Bucuresti-Pitesti va fi inca patru luni cosmarul soferilor care calatoresc pe aceasta ruta. Reparatiile sunt abia la inceput, iar firmele care executa lucrarile beneficiaza de un termen de executie generos, pana in noiembrie.
Calvarul incepe la kilometrul 30. Unele gropi pot inghiti, pana la cot, o mana de om. Se intampla frecvent ca, ocolind cate un astfel de crater, masinile sa ajunga in altul si mai adanc, zdruncinandu-se temeinic.
Pe sensul de mers dinspre Pitesti spre Capitala, noul invelis asfaltic este aproape turnat. Stratul, mult mai gros decat cel gaurit de pe celalalt sens, pare de buna calitate. Proba rezistentei lui va fi facuta insa dupa ce masinile vor circula intens pe el si dupa cateva cicluri de inghet-dezghet.
Acum, pe autostrada, in zona cu probleme, se circula pe o singura cale de rulare, iar masinile cad frecvent in gropile pe care nu prea au cum sa le ocoleasca. Restrictiile de circulatie vor dura pana in 30 noiembrie a.c. Din data de 15 septembrie, se va inchide circulatia pe calea 1, pe sensul Bucuresti-Pitesti, pe portiunea cuprinsa intre km 23 si 46. Imbucurator este faptul ca muncitorii sunt prezenti la lucru chiar si pe canicula.
Sac fara fund
Autostrada Bucuresti-Pitesti a devenit, la putin timp dupa inaugurarea ei cu surle si trambite, o gaura neagra in care statul pompeaza de sase ani incoace bani cu nemiluita. In 1998, autostrada a inghitit 100 de milioane de euro pentru reparatii capitale, pe toata lungimea ei (110 km), deoarece devenise o mare ulita desfundata. In intervalul 2000-2002 autostrada a fost din nou peticita, pentru ca asfaltul incepuse iarasi sa sara. In 2004 s-a avansat ideea ca autostrada sa fie refacuta iarasi in totalitate, la costuri ce ar fi depasit 200 milioane de euro. In 2005 insa s-a organizat o licitatie pentru repararea a doua bucati de drum: intre km 10 si 23 si km 46-106. Imediat dupa numirea sa in functia de ministru al Transporturilor, Radu Berceanu a promis ca va urmari indeaproape lucrarile de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, care vor trebui terminate in toamna.