Conducătorii de nivel mediu a activităţii juridice din bănci trebuie să obţină autorizarea BNR, această măsură urmând să se aplice şi administratorilor sau directorilor care primesc responsabilităţi noi, dacă activitatea în cauză poate expune instituţia la riscuri semnificative.
Pentru orice modificare care vizează alocarea de noi responsabilităţi unui director sau membru al Consiliului de Administraţie, al Directoratului sau al Consiliului de Supraveghere al unei bănci, după caz, iar activităţile respective pot expune instituţia de credit unor riscuri semnificative este necesară obţinerea aprobării BNR înainte de începerea exercitării responsabilităţilor, se arată într-un proiect de regulament publicat de banca centrală.
Documentul include totodată persoanele cu funcţie de conducere de nivel mediu a activităţii juridice în categoria "persoanelor cu funcţie de conducere de nivel mediu a unor activităţi de importanţă deosebită" şi astfel acestea necesită avizul BNR.
Sintagma menţionată face referire la persoanele nominalizate să asigure conducerea structurilor care privesc activităţile de administrare şi control al riscurilor, audit intern, conformitate, trezorerie, creditare, precum şi activitatea juridică.
Înlocuirea unui director la una dintre aceste direcţii din bancă cu o altă persoană sau numirea pe un post nou-creat aferent unei astfel de funcţii trebuie să primească undă verde de la Banca Naţională înainte de a-şi începe activitatea.
Măsura este valabilă şi dacă acestora li se alocă noi responsabilităţi vizând activităţi care pot expune instituţia de credit unor riscuri semnificative.
Băncile trebuie să trimită Direcţiei Supraveghere din cadrul BNR cererile de aprobare pentru persoanele cu funcţie de conducere de nivel mediu a activităţii juridice, în termen de maxim trei luni de la data intrării în vigoare a regulamentului, la care vor adăuga documentaţia corespunzătoare.