Gigantul rus al internetului Yandex, a raportat marți o scădere bruscă a profitului net anual ajustat, dar a spus că veniturile totale ar putea crește în acest an la aproximativ 6,5 miliarde de dolari.
Activitatea principală de publicitate a Yandex, care a reprezentat 47% din veniturile totale în al patrulea trimestru din 2021, a avut de suferit în primele etape ale pandemiei de COVID-19, dar interesul a crescut pentru tranzacțiile online și a permis celorlalte afaceri ale sale să înflorească.
Veniturile, despre care compania spune că se așteaptă să ajungă la 490-500 de miliarde de ruble (6,50-6,63 de miliarde de dolari) în 2022, au crescut cu 54% anul trecut, până la 356,2 miliarde de ruble, comparativ cu 2020, peste estimarea companiei de 340-350 de miliarde de ruble.
Venitul net ajustat al Yandex s-a situat la 8 miliarde de ruble în 2021.
Investițiile în segmente de mare creștere, cum ar fi comerțul electronic și serviciile media, au redus profitul anul trecut, a spus Yandex.
Se așteaptă ca volumul total de mărfuri brute din comerțul electronic (GMV) să se dubleze în 2022, în timp ce GMV în segmentul său de taxi, care include transportul și car-sharing, ar trebui să ajungă la 700-720 de miliarde de ruble în acest an.
Yandex a cheltuit 600 de milioane de dolari pe inițiative de comerț electronic în 2021, cu 50 de milioane de dolari mai puțin decât estimările sale, despre care CFO Svetlana Demyashkevich a spus că este o dovadă a alocării disciplinate a capitalului.
Ea a spus că Yandex a încheiat anul cu 1,4 miliarde de dolari în numerar, după ce a plătit 1 miliard de dolari pentru a cumpăra participațiile Uber în afacerile lor comune.
„Rămânem bine capitalizați pentru a finanța investițiile strategice planificate”, a spus ea.
Yandex Market a înregistrat o pierdere anuală de 40,5 miliarde de ruble în EBITDA ajustat, dar Yandex a fost optimist cu privire la perspectivele sale de comerț electronic, așteptându-se ca modelul de abonament și infrastructura logistică să o ajute să se valorifice.
Oferta combinată de servicii a Yandex ar trebui să o ajute să devină unul dintre primii trei jucători de comerț electronic odată ce piața fragmentată se va consolida în doi până la trei ani, a declarat analistul TMT la Gazprombank Anna Kupriyanova pentru Reuters.
Acțiunile Yandex listate la Nasdaq au crescut cu 15,2%, determinate de speranța că un conflict militar între Rusia și Ucraina poate fi evitat. Acțiunile au scăzut vineri cu aproape 13% în timpul vânzării activelor rusești din cauza preocupărilor ucrainene.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!