Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Google Play

Statul polonez a amendat o televiziiune de știri pe motiv că a mediatizat un miting neautorizat

Autoritatea poloneză de supraveghere a audiovizualului (KRRiT) a amendat o importantă televiziune privată de știri, TVN24, cu peste 350.000 de euro, transmite marți, AFP, citată de Agerpres.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 12.12.2017 - 15:27

Postul TVN24 a fost sancționat pentru modul, considerat ca părtinitor, în care a relatat despre manifestațiile Opoziției în decembrie 2016.

TVN24, unul din cele două mari canale private poloneze de știri, a respins acuzația, anunțând, pe site-ul său de internet, că va face apel împotriva deciziei KRRiT (Consiliul național de radiodifuziune și de televiziune).

Consiliul a reproșat TVN24 în special că 'a omis să informeze telespectatorii că manifestațiile din 16-18 decembrie din fața parlamentului erau interzise și că a chemat la participare la ele, în condițiile în care adunarea fusese deja declarată ilegală', a precizat pentru AFP purtătoarea de cuvânt Teresa Brykczynska.

'Pluralismul informării nu a fost respectat (...) s-a creat un climat de tensiune și de amenințare', a mai afirmat Teresa Brykczynska. Consiliul, a explicat ea, a reacționat la 'numeroase plângeri' și a comparat emisiunile de informare a șase posturi despre aceleași evenimente, în timpul cărora deputați ai opoziției au ocupat hemiciclul parlamentului, iar în exterior aveau loc manifestații de sprijin.

În schimb, potrivit TVN24, 'acuzațiile formulate de KRRiT se sprijină pe un raport căruia îi lipsesc puternic obiectivitatea și rigoarea, pregătit (...) de o persoană apropiată televiziunii Trwam și Școlii superioare de cultură mediatică din Torun'.

Cele două instituții invocate aparțin grupului catolic naționalist al părintelui Tadeusz Rydzyk, fondatorul influentului post Radio Maryja.

TVN24 mai arată că raportul respectiv omite să menționeze că, la acea vremea, toate intervențiile liderului Partidului Lege și Justiție (PiS, conservator, aflat la putere), Jaroslaw Kaczynski, 'au fost transmise în direct și redifuzate de mai multe ori'. De asemenea, raportul nu citează 'niciun singur caz de minciună sau de eroare materială', afirmă postul de știri.

După accederea la putere a PiS, în octombrie 2015, între mass-media apropiate opoziției și cele din audiovizualul public sunt schimbate permanent acuzații, mai ales televiziunea TVP Info fiind învinuită de propagandă guvernamentală.

Comentarii

loading...