Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Presa care îl acuza pe Trump de pact cu Putin. Contracte cu o firmă IT rusească

O bună parte din presa americană, care l-a acuzat pe Donald Trump de relații ascunse cu Rusia, a cumpărat servicii IT de la o companie chiar din țara condusă de Vladimir Putin, după cum arată o anchetă jurnalistică de peste ocean.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 18.05.2018 - 20:44

Douăsprezece importante grupuri de presă şi site-uri de internet americane au angajat o companie rusă, EastBanc Technologies, pentru servicii IT şi de Web.        

Potrivit portarului de investigații Daily Caller , printre acestea se numără Washington Post, Time, Newsweek, Slate, Facebook, AOL, Comcast sau US News & World Report.

Foşti ofiţeri din serviciile de informaţii americane au acuzat companiile media americane pentru ipocrizie, pentru că au ales o firmă rusească, tocmai ele, care au fost extrem de critice cu alţii pentru legăturile lor tangenţiale cu ruşii. Specialiștii în servicii de informative mai susțin că a încredinţa unei firme ruseşti „bucătăria” IT constituie o mare naivitate. „Este clar o mare naivitate”, spune col (r) James Waurishuk, fost director adjunct pentru Informaţii în Comandamentul Central al Statelor Unite şi analist senior la Consiliul Naţional de Securitate în timpul preşedintelui George W. Bush. „Toate companiile media au vorbit despre legătura lui Trump cu Rusia, din care reieşea că tot ce este rusesc este rău. Atunci de ce fac acum afaceri cu o companie rusească?”, au declarant foștii ofițeri.

EastBanc are sediul şi este înregistrată la Washington. La prima vedere, pare a fi o companie americană IT de sine stătătoare de succes. Aceasta furnizează mai multe servicii IT tradiţionale, inclusiv analiza datelor, servicii de Cloud şi informaţii de business, potrivit site-ului companiei. Însă o companie omoloagă, numită tot EastBanc, există şi în Rusia, cu sediul la Novosibirsk, un oraş din Siberia. „Birourile companiei îşi au sediul la Academgorok din Novosibirsk”, informează site-ul în limba engleză al companiei ruse. Echipa numără mai bine de o sută de specialişti.

 

Dovada afacerii, într-o prezentare powerpoint

Relaţiile dintre cele două firme apar într-o prezentare powerpoint realizată de EastBanc în 2014, care aşază una lângă alta membrii biroului director al celor două companii împreună cu clienţii lor americani şi ruşi.

De la alegerile prezidenţiale din 2016, companiile media americane au pus la zid administraţia Trump pentru legăturile cu persoane, operaţiuni şi companii din Rusia şi cu preşedintele Vladimir Putin.

Politico Magazine din aprilie/mai 2018, de pildă, a publicat un grafic prezentând presupusa reţea de legături dintre Trump şi Rusia şi întrebând: „Care este adevărata poveste a lui Donald Trump cu Rusia?” Şi revista scrie: „nu este nici o îndoială că o reţea de păianjen cu conexiuni – unele publice, altele private, unele clare, altele obscure – există între Donald Trump, asociaţii săi şi Vladimir Putin.”

Companiile americane media şi de internet constituie cel mai mare sector de activitate al EastBanc, cu 12 din lista totală de 54 de clienţi. Circa un sfert dintre clienţii listaţi pe site-ul său american sunt companii media şi de internet.

 J. Michael Waller, membru în conducerea editorială a Defense Strategy Communications Journal al NATO, care se ocupă de cercetarea modului în care Rusia foloseşte media şi internetul, a declarat pentru Daily Caller că abilitatea de a pătrunde în „bucătăria” companiilor de presă poate echivala pentru ruşi cu descoperirea unui tezaur ascuns de informaţii sensibile şi chiar secrete. „Să spunem că eşti Newsweek şi ai un reporter care lucrează aici de mult timp şi şi-a construit cariera pe baza unor surse din interiorul CIA. Dacă ai fi serviciu secret rusesc, nu ai dori să ştii care sunt sursele sale din CIA?”

Fostul şef al Departamentului pentru Securitate Internă, Paul Rosen, avertiza la Forumul C-Tech din septembrie 2017, că companiile media reprezintă ţinte foarte importante pentru atacurile cibernetice din străinătate.

„Companiile TV şi de presă, ca multe altele, sunt ameninţate de două lucruri: o creştere a frecvenţei atacurilor cibernetice şi o tot mai mare sofisticare şi complexitate a acestor atacuri”, a declarat el la conferinţă.

Alţi foştii oficiali din domeniul informaţiilor şi-au exprimat surpriza pentru faptul că firmele de media au fost atât de naive să angajeze o companie rusească pentru a presta servicii IT sensibile pentru site-urile lor de internet.

Comentarii

loading...