Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Partide din Germania au cumpărat de la Deutsche Post date ale clienților, în scop electoral

Două partide din Germania, inclusiv cel al cancelarului Angela Merkel, au achiziţionat date statistice generale despre cetăţeni, în scop electoral, de la compania de servicii poştale Deutsche Post, conform unor documente obţinute de publicaţia Bild.

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 02.04.2018 - 23:26

Potrivit anchetei realizate de Bild am Sonntag, Uniunea Creştin-Democrată (CDU), condusă de cancelarul Angela Merkel, şi Partidul Liber-Democrat (FDP) au început să achiziţioneze din 2005 date electorale de la Deutsche Post Direkt GmbH, o filială a Deutsche Post. Înaintea campaniei electorale din 2017, cele două formaţiuni politice au plătit zeci de mii de euro pentru date electorale.

Potrivit publicaţiilor Bild, Frankfurter Allgemeine Zeitung şi Politico.eu, nu au fost transferate date personale specifice, ci date generale în funcţie de 100 de criterii, precum genul, nivelul educaţiei, obiceiuri de consum şi alte informaţii socio-demografice din anumite circumscripţii electorale.

Formaţiunile CDU şi FDP au confirmat cumpărarea datelor despre alegători, oferind însă asigurări că au fost respectate strict reglementările în vigoare. La rândul său, firma de servicii poştale Deutsche Post a argumentat că nu a încălcat legislaţia, subliniind că nu au fost vândute date personale.

Dezvăluirile au fost făcute în contextul scandalului asociat companiei de consultanţă Cambridge Analytica, acuzată că a colectat ilegal datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook pentru a le folosi în scop electoral în scrutinul prezidenţial din Statele Unite şi în referendumul privind apartenenţa Marii Britanii la Uniunea Europeană.

Comentarii

loading...