10.5 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăInternaționalNissan Motor vrea să fie mai mic şi mai profitabil

Nissan Motor vrea să fie mai mic şi mai profitabil

Aceasta în încercarea de a creşte profitabilitatea prin simplificarea operaţiunilor, au declarat pentru Reuters o serie de surse din apropierea acestui dosar.

Cunoscute la nivel intern sub denumirea “plan de relansarea performanţelor”, măsurile marchează o schimbare majoră pentru Nissan comparativ cu strategia urmată de fostul lider Carlos Ghosn, care viza ţinte ambiţioase de vânzări în SUA şi alte pieţe importante.

“Avem nevoie de o relansare însă problemele sunt numeroase”, a declarat una din surse. O altă sursă a spus că, exceptând China, vor fi analizate toate pieţele unde sunt amplasate uzine Nissan pentru posibile reduceri de capacităţi. Sursa a adăugat însă că nu există planuri privind închiderea completă a unei uzine sau de retragere completă dintr-o ţară.

În cazul SUA, una din cele mai importante pieţe pentru Nissan, noul plan prevede încetarea practicilor destinate majorării cotei de piaţă prin vânzarea de vehicule, la preţuri reduse, către operatorii de flote sau companiile de închirieri de autovehicule, o practică ce a redus profitabilitatea şi a afectat imaginea mărcii Nissan, informează Agerpres.

“Trebuie să ne îndepărtăm de ceea ce s-a întâmplat în trecut”, a mai spus una din surse, adăugând că sub conducerea lui Ghosn, Nissn s-a grăbit să îi atingă obiectivele de vânzări cu orice preţ, ceea ce înseamnă că practic a donat automobile operatorilor de flote.

De asemenea, sursele citate de Reuters susţin că Nissan ar putea să înceteze să mai producă versiuni neprofitabile ale pickup-ului Titan, precum modelul single-cab sau versiunile diesel.

În ceea ce priveşte închiderea liniilor de producţie, cel mai probabil vor fi afectate cele de pe pieţele emergente care asamblează automobile marca Datsun şi alte autovehicule mici.

Datsun este o marcă relansată sub conducerea lui Ghosn şi destinată pieţelor emergente. Potrivit surselor, Nissan a început să se confrunte cu probleme începând din 2014 când a introdus automobile Datsun ieftine pe pieţe precum Indonezia, India, Rusia şi Africa de Sud, pentru ca ulterior să constate că Datsun a canibalizat vânzările Nissan.

Potrivit surselor, o echipă condusă de vicepreşedintele Nissan, Jun Seki, urmează să dezvăluie un nou plan de anvergură în cursul acestei luni, însă mai sunt de finalizat unele aspecte.

Seki face parte din noua echipă de conducere, în frunte cu viitorul CEO Makoto Uchida, care va prelua frâiele la Nissan de la 1 ianuarie 2020.

Pe ansamblu, obiectivul planului este eliberarea de resurse şi concentrarea pe SUA şi China. În acest scop, se va reveni asupra strategiei de expansiune agresivă promovată de Ghosn conform unui plan cincinal denumit Power 88 care viza creşterea marcajelor de profit şi a cotei de piaţă mondială până la 8%, obiective care nu au fost atinse niciodată.

Cele mai citite

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Președintele COSR confirmă: „Șansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice sunt importante”

Preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (COSR), Mihai Covaliu, a declarat că şansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice...
Ultima oră
Pe aceeași temă