Publicaţia „The New York Times” va începe să taxeze conţinutul online la începutul anului viitor, însă directorii nu se arată îngrijoraţi de această schimbare, ba din contră sunt chiar optimişti şi spun că vor avea succes. La începutul anului, reprezentanţii publicaţiei au anunţat că intenţionează ca începând cu 1 ianuarie 2011 să ofere utilizatorului acces liber la un anumit număr de articole şi vor aplica taxa când numărul de articole este depăşit, informează Journalism.
Janet Robinson, CEO al The New York Times Company, a declarat vineri la Hamburg, la World Editors Forum, că publicaţia condusă de ea nu va renunţa la conversaţia online. Robinson a precizat că site-ul va rămâne activ în „ecosistemul web”. Robinson a mai spus că decizia a fost luată în urma unei analize din care a reieşit că citirorii sunt dispuşi să plătească pentru materiale de mai bună calitate. După cum remarcă ziare.com, compania a mai trecut printr-o astfel de perioadă de taxare în 2005, când au existat peste 200.000 de utilizatori înregistraţi la TimesSelect, însă în 2007 aplicaţia a fost întreruptă. „TimesSelect a fost un program de pionierat care a generat venituri semnificative”, a spus CEO-ul companiei.