19.6 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăInternaționalDouă tragedii în câteva luni pun la îndoială securitatea modelului Boeing 737...

Două tragedii în câteva luni pun la îndoială securitatea modelului Boeing 737 MAX

Dificil să nu se facă o apropiere între cele două accidente și noua tragedie a zborului 302 al Ethiopian Airlines survenită duminică dimineață este una care lansează noi întrebări asupra constructorului aeronautic Boeing.

Încă sunt prea puține detalii disponibile asupra accidentului, dar potrivit companiei Ethiopian Airlines, pilotul, care avea o excelentă experiență de zbor, semnalase dificultăți și ceruse să revină la sol. Boeingul 737 MAX 8, un avion nou înmatriculat în noiembrie, a dispărut de pe radar șase minute după decolare. Imediat au apărut comparații cu zborul 610 al Lion Air, prăbușit în urmă cu patru luni, făcând 189 de victime. Datele de zbor arată ascensiuni și coborâri neregulate înainte ca avionul, tot un MAX 8, să se prăbușească după 12 minute de la decolarea din Jakarta.

După accidentul avionului Lion Air, 737 MAX 8, a fost identificată o deficiență a unui nou sistem de stabilizare cu care este dotat acest tip de avion Boeing de ultimă generație. Piloții, în pregătirea făcută de Boeing pentru această nouă versiune, nu au fost informați despre procedura de urmat în caz de pană, pe care constructorul a considerat-o inutilă. Acest defect de certificare a provocat o anchetă în SUA, care potrivit New York Times, a demonstrat că „Boeing a minimalizat sau neglijat pericolele potențiale lăsând piloții neinformați despre modificările aduse unui element esențial al ordinatorului avionului, în principal din motive de costuri și de competitivitate“.

Experți implicați în anchetarea accidentului avionului indonezian au declarat că acest sistem automatizat poate, „în ­condiții de zbor neobișnuite să producă intrarea în picaj a modelelor 737 MAX 8 și 737 MAX 9 atât de rapid încât echipajele nu mai sunt în măsură să cabreze avionul“. Piloții din lumea ­întreagă au fost nemulțumiți din cauză că modificările aduse pilotului automat al ­modelului MAX 8 nu au fost comunicate în totalitate și nu fac parte din formarea obligatorie a pilotului.

Peste 300 de aparate Boeing 737 MAX sunt în ­serviciu și peste 5.000 au fost ­comandate în lume după 2017. China a interzis déjà companiilor sale aeriene să utilizeze avioanele Boeing MAX.

 

Cele mai citite

Orașul Harkov ar fi fost atacat de Rusia cu un nou tip de bombă cu sistem de ghidare

Este posibil ca Rusia să fi utilizat un nou tip de bombă cu sistem de ghidare în atacurile aeriene asupra oraşului Harkov, din nord-estul...

Șeful armatei estone vrea dublarea bugetului apărării de 3% din PIB

Comandantul armatei estone, generalul Martin Herem, a susţinut joi că ţara sa, ce deja are un buget al apărării de circa 3% din PIB,...

Securitatea și sănătatea în muncă – serviciu obligatoriu pentru orice afacere din România

Companiile active cu minim un angajat au obligația de a respecta un protocol foarte strict pentru a asigura întregului personal condiții sigure de muncă....
Ultima oră
Pe aceeași temă