O Ordonanţă de Urgenţă care modifică Legea Audiovizualului, în baza căreia funcţionează CNA şi piaţa audio-video a fost publicată vineri Monitorul Oficial. Una dintre prevederile ordonanţei obligă orice agenţie de publicitate să intermedieze cumpărarea de spaţiu publicitar pe TV doar dacă este împuternicită de postul respectiv de televiziune sa o reprezinte, potrivit HotNews.ro.
Practic, OUG-ul scoate rebate-ul (o parte însemnată din veniturile agenţiilor de publicitate) din bugetul agenţiilor şi îl mută pe relaţia directă post de televiziune – client de publicitate.
Alte prevederi incluse în ordonanţă arată că cei care solicită licenţa audiovizuală trebuie să depună certificate din care să rezulte că societatea nu înregistrează obligaţii restante la bugetul de stat, cu excepţia societăţilor care beneficiază de înlesniri sau reeşalonări, iar licenţa audiovizuală poate fi cedată doar cu acordul CNA şi nu mai devreme de un an de la data intrării în difuzare, atât timp cât nici societatea cedentă, nici cea cesionară nu au restanţe la bugetul de stat. Această ordonanţă îl împiedică pe Dan Diaconescu să preia o alta licenţă, după ce societatea sa, Ocram Televiziune, a rămas fără licenţa OTV in urma unei decizii CNA.
Prevederile legate de publicitate incluse în ordonanţa de vineri sunt singurele care sunt reluate dintr-o altă ordonanţă de urgenţă pentru schimbarea Legii audiovizualului, elaborată la sfârşitul anului trecut de guvern, dar rămasă nepublicată. Acea ordonanţă, supranumită în cercurile de media-publicitate „ordonanţa Voiculescu”, viza şi atributiile CNA, dar şi relaţiile cu operatorii de cablu. Industria de publicitate şi cea de cablu s-au exprimat categoric, atunci, împotriva textului respectiv, afirmând că acesta este neconstituţional şi ca a fost elaborat fără consultare publică.