6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInternaționalChina și Rusia: Primul zbor comun de patrulare pe distanţe lungi

China și Rusia: Primul zbor comun de patrulare pe distanţe lungi

‘La 23 iulie 2019, Forţele aeriano-spaţiale ale Rusiei şi aviaţia Armatei Populare de Eliberare a Chinei au efectuat prima patrulare comună aeriană cu avioane pe lungă distanţă în regiunea Asia-Pacific’, menţionează instituţia de apărare rusă într-un comunicat. Zborul ‘comun de patrulare a avut drept scop dezvoltarea şi aprofundarea relaţiilor ruso-chineze în cadrul parteneriatului extins, consolidarea în continuare a nivelului de interacţiune dintre forţele armate ale celor două ţări, perfecţionarea capacităţii acestora de a întreprinde acţiuni comune, precum şi consolidarea stabilităţii strategice globale’, menţionează textul.

Conform versiunii prezentate de Moscova, grupul aerian format din două bombardiere ruseşti Tu-95ms şi două bombardiere strategice chineze de tipul H-6 a efectuat un zbor de patrulare pe un traseu convenit dinainte deasupra apelor Mării Japoniei şi ale Chinei de Est. În cursul misiunii, avioanele ambelor ţări ‘au acţionat strict în conformitate cu normele dreptului internaţional’, susţine Ministerul Apărării rus.

‘Potrivit datelor de control obiectiv, nu a existat nicio încălcare a spaţiului aerian al altor state’, insistă Moscova, care subliniază faptul că misiunea a fost efectuată în cadrul planului de cooperare militară ruso-chineză pe 2019 şi ‘nu vizează ţări terţe’. Declaraţiile Ministerului Apărării rus intervin după ce Seulul a acuzat marţi dimineaţă că un avion rusesc de avertizare timpurie a intrat în ‘zona de identificare a apărării aeriene sud-coreene’ (KADIZ) în jurul orei locale 09:01, iar, puţin mai târziu, s-a aventurat şi mai mult în spaţiul aerian al Coreei de Sud.

‘Forţele aeriene au ridicat imediat de la sol mai multe avioane de vânătoare, între care F-15K şi F-16K, şi au trimis mesaje de avertizare în conformitate cu procedurile militare în vigoare.Cu toate acestea, avionul nu a reacţionat, astfel încât unul dintre aparatele noastre a tras rachete de semnalizare de zece ori şi 80 de focuri de avertisment’, a declarat un oficial al Joint Chiefs of Staff (JCS), citat de Yonhap. Avionul rus a părăsit spaţiul KADIZ trei minute mai târziu, la 09:15, conform acestuia. Mai apoi, în jurul orei 09:33, avionul rusesc a reintrat în spaţiul aerian naţional sud-coreean. Avioanele care au interceptat aparatul de zbor rusesc au tras 280 de focuri de avertisment, potrivit responsabilului citat de Yonhap. Aparatul a ieşit din spaţiul aerian sud-coreean patru minute mai târziu, părăsind definitiv KADIZ la 09:56, conform agenţiei de presă menţionate.

Ministerul Apărării de la Moscova susţine însă că cele două Tu-95ms se aflau în zona apelor neutre ale Mării Japoniei când au fost interceptate de ‘două avioane de vânătoare sud-coreene F-16K, care, prin manevre neprofesioniste, au creat o ameninţare la adresa siguranţei lor’. ‘Piloţii sud-coreeni nu au comunicat cu echipajele Tu-95ms şi, după lansarea rachetelor de avertizare, avioanele F-16 s-au îndepărtat de aparatele ruseşti’, susţine instituţia de apărare rusă, citată de EFE.

Potrivit armatei ruse, nu este pentru prima oară când piloţii sud-coreeni încearcă să împiedice zborurile aviaţiei ruse peste apele neutre ale Marii Japoniei, instalând o ‘zonă de identificare de apărare aeriană creată arbitrar de către Coreea de Sud’. ‘Aceste zone nu sunt acoperite de normele internaţionale şi nu sunt recunoscute de către Rusia, fapt comunicat pe diverse canale şi în mod repetat părţii sud-coreene’, conform Ministerului Apărării rus, care a dezminţit că avioanele sud-coreene ar fi tras focuri de avertisment, sugerând că în cazul în care piloţii ruşi ar fi simţit vreo ameninţare la adresa avioanelor lor ar fi deschis focul. ‘Răspunsul nu s-ar fi lăsat aşteptat’, conform comunicatului citat de EFE şi de agenţii de presă ruse.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă