Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

China a plătit milioane de dolari, pentru propagandă, ziarelor din Statele Unite!

China Daily, unul dintre trusturile de propagandă ale Chinei, a plătit ziarelor americane aproape 19 milioane de dolari pentru cheltuieli de publicitate și tipărire în ultimii patru ani, potrivit documentelor Departamentului de Justiție al Statelor Unite.

Share

Eugen Cișmașu 0 comentarii

Actualizat: 13.06.2020 - 08:31

China Daily, un ziar în limba engleză controlat de Partidul Comunist Chinez, a plătit peste 4,6 milioane de dolari către The Washington Post și aproape 6 milioane de dolari către The Wall Street Journal din noiembrie 2016. Ambele ziare au publicat suplimente plătite pe care China Daily le-a produs sub titulatura „China Watch”. Inserturile au fost concepute pentru a arăta ca articole de știri reale, deși conțineau cel mai adesea perspective pro-Beijing asupra subiectelor de știri contemporane.

Unul dintre suplimentele plătite și publicate în septembrie 2018, în Washington Post, a prezentat o inițiativă impusă de președintele chinez Xi Jinping cu titlul: “Belt and Road aligns with African nations”. Același insert plătit a conținut un articol intitulată „Tarife care pun probleme cumpărătorilor de case din SUA”, materialul afirmând că taxele americane impuse pe cheresteaua chineză ar crește costurile pentru construirea de case în Statele Unite.

China Daily a plătit sume consisitente pentru publicitate și alte publicații internaționale: The New York Times (50.000 USD), Foreign Policy (240.000 USD), The Des Moines Register (34.600 USD) și CQ-Roll Call (76.000 dolari). A cheltuit în total 11.002.628 de dolari pentru publicitate în ziarele americane și încă 265.822 de dolari pentru publicitate pe Twitter.

Los Angeles Times, The Seattle Times, The Atlanta Journal-Constitution, Chicago Tribune, Houston Chronicle și Boston Globe sunt toate listate ca și clienți ai China Daily. Outlet-ul chinez a plătit pentru Los Angeles Times 657.523 USD pentru servicii de tipărire, potrivit documentelor FARA.

Departamentul de Justiție a cerut de ani buni ca China Daily să-și dezvăluie activitățile semestrial în temeiul Legii privind înregistrarea agenților străini (FARA). Cea mai recentă înregistrare, pe care China Daily a depus-o la 1 iunie, este prima care include defalcări detaliate ale plăților către magazinele de știri americane, trustul dezvăluind cheltuielile făcute în perioada cuprinsă între noiembrie 2016 și aprilie 2020.

Grupurile pro-democrație au avertizat de mult timp asupra încercărilor guvernului chinez de a-și indexa propaganda prin intermediul presei americane. Freedom House și Institutul Hoover au atras atenția asupra inserturilor plătite de China Daily în rapoartele privind eforturile guvernului chinez de a influența mass-media.

China Daily și alte fabrici de propagandă controlate de Beijing au făcut obiectul unei cercetări intense pe fondul pandemiei coronavirusului. Oficialii guvernului chinez au încercat să dea vina pentru răspândirea virusului pe Statele Unite și alte țări occidentale. Multe dintre ziarele controlate de Partidul Comunist Chinez, inclusiv China Daily, s-au transformat în portavoci ale punctelor de vedere oficiale ale liderilor comuniști.

Totuși, propaganda chineză a redus cheltuielile de publicitate în ultimele luni, conform datelor Departamentului de Justiție. China Daily a plătit ultima dată ziarul The Washington Post pentru publicitate în decembrie 2019, iar din februarie 2020 plățile către The Wall Street Journal au fost mai mici decât jumătate din suma medie alocată până la începutul acestui an.

Comentarii

loading...