Autoritatile vor cauta o solutie de limitare a importului de masini poluante si in cazul, putin probabil, in care taxa de inmatriculare ar fi eliminata, a declarat, ieri, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu. "Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene (CE) vor mai dura doua-trei luni si vizeaza pentru moment principiile acestei taxe, care de altfel erau cunoscute inca din luna iulie. Exista discutii si privind valoarea reziduala pentru diferite autovehicule", a adaugat Vladescu. El a reluat afirmatiile privitoare la caracterul ecologic al taxei, precizand ca nu au fost urmarite scopuri bugetare sau de alta natura.
În aceeasi idee, Vladescu a afirmat ca programul de reinnoire a parcului auto a dat rezultate si va trebui finantat in continuare.
Confuzia provocata de aplicarea taxei de prima inmatriculare a condus la scaderea cu circa 50% a vanzarilor Automobile Dacia pe piata romaneasca in primele trei saptamani din acest an fata de intervalul similar din 2005, insa nu a afectat semnificativ cererea pentru masinile de import.
"Exista un fenomen de asteptare a clarificarilor cu privire la taxa de prima inmatriculare care a condus, in primele trei saptamani din acest an, la o scadere cu 50% a vanzarilor pe piata romaneasca, insa pe noi ne salveaza exportul, care a ajuns la un nivel de peste doua ori mai mare decat cererea de pe piata interna. Cu toate acestea, productia a inceput in acest an cu cinci zile mai tarziu fata de 2006, la 8 ianuarie", a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.
El a aratat ca scaderea vanzarilor s-a manifestat puternic in cazul persoanelor fizice, in cazul firmelor neputand fi stabilit un trend intr-o perioada atat de scurta, pentru ca cererea acestora depinde de factori conjuncturali si nu pot fi facute calcule comparative decat la sfarsitul anului.