Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Mădălin Mihailovici (Foto: Mihai Diac)

Grupul Veolia devine liderul campaniei de educație ecologică pentru protejarea mediului marin

Compania Veolia România a inaugurat, vineri, la Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa” din București, un proiect interactiv menit să atragă atenția asupra efectelor dezastruoase ale poluării apelor.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 16.11.2018 - 18:40

Veolia România este parte a grupului Veolia, recunoscut pentru proiectele sale de gestionare optimizată a resurselor în diferite țări ale lumii. La București, la inițiativa Veolia România, în incinta Muzeului ,,Grigore Antipa” va funcționa o instalație interactivă care va prezenta impactul deșeurilor din plastic asupra ecosistemelor acvatice. Pentru a accentua caracterul interactiv al acestui proiect, vizitatorii vor avea acces în muzeu, în ziua de sâmbătă,  17 noiembrie 2018, fără a fi nevoiți să plătească biletul de intrare cu bani. În schimbul biletului, ei vor putea aduce la Muzeul ,,Grigore Antipa” cel puțin 20 de pungi din plastic folosite, care vor fi colectate și, ulterior, trimise la reciclare.

 
Proiectul găzduit de Muzeul Antipa face parte din inițiativa internațională a Grupului Veolia, derulată sub deviza „Regenerăm Planeta”, menită să conștientizeze societatea asupra problemelor generate de consumul de plastic, în primul rând de impactul produselor din plastic asupra mediului. Prin această inițiativă, Grupul Veolia vrea să determine oamenii să-și  regândească relația cu resursele și să participe la acțiunile de protecție a mediului.
 
„Activitatea Grupului Veolia este indisolubil legată de protecția mediului. Atât la nivel global, cât și la nivel local Grupul este preocupat să reducă la minimum impactul activităților sale asupra mediului, prin dezvoltarea de noi tehnologii și prin oferirea unor exemple de bune practici. Proiectul realizat alături de Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa reiterează implicarea companiei în lupta împotriva unui dintre cei mai feroce prădători ai apelor, plasticul. Încurajăm o utilizare redusă a plasticului, dar și un consum moderat al fiecărei picături de apă”, subliniază Mădălin Mihailovici, director general al Veolia România.
 
Potrivit acestuia, Grupul Veolia colectează și reciclează, în prezent, 250.000 de tone de deșeuri de plastic pe an, iar obiectivul propus pentru anul 2025 este să ajungă să colecteze și să recicleze 500.000 de tone de deșeuri de plastic pe an.
 
Referindu-se la acest proiect, dr. Luis Ovidiu Popa, director general al Muzeului Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa”, a declarat:  „Este cunoscut faptul că astăzi, ecosistemele şi speciile dispar mult mai rapid din cauza exploatării excesive a resurselor, a  poluării precum și a schimbărilor climatice de care suntem şi noi responsabili. În acest context, prin proiectul dioramei interactive, dorim să atragem atenția publicului asupra efectului distructiv pe care poluarea cu deșeuri din plastic îl poate avea asupra ecosistemele acvatice”.
 
Instalația pusă la dispoziția publicului începând de vineri se intitulează „Plasticul, noua specie de prădător acvatic” și constă dintr-o dioramă interactivă, de forma unui acvariu. La apropierea vizitatorilor din muzeu, diorama interactivă prezintă modul în care oamenii își pun amprenta asupra mediului.
 
Diorama a fost gândită în colaborare cu Modulab, un laborator specializat în realizarea de astfel de instalații interactive care îmbină arta, designul şi tehnologia.
 
Proiectul inaugurat de Veolia Romania la București apare într-un moment în care, pe plan mondial, ecosistemele acvatice sunt invadate de plastic. Statisticile care prezintă această situație sunt îngrijorătoare. Conform estimărilor, 5.000 de miliarde de resturi de plastic plutesc deja în ocean, iar până în anul 2050, numărul gunoaielor îl va depăși pe cel al peștilor.
Cu toate acestea, peste trei miliarde de oameni depind, pentru a trăi, de resursele din mediul acvatic.
 
Un studiu realizat de Plastics Europe pe tema producției de plastic în Europa arată că, în anul 2016, s-au înregistrat 60 de milioane de tone de materiale plastice, acestea fiind folosite pentru: ambalare (39,9%), construcții (19,7%), industria automobilelor (10%), precum și în gospodării. Un raport recent al Eurostat arată că România este țara din UE care produce cea mai redusă cantitate de deșeuri municipale:  261 de kilograme / locuitor pe an. România urmează să reducă din consumul de plastic odată cu adoptarea legislației UE privind deșeurile (Directiva (UE) 2015/720), urmând ca, de la 1 ianuarie 2019, pungile de transport cu mâner din plastic subțire și foarte subțire să fie interzise.
 
Diorama interactivă “Plasticul, noua specie de prădător acvatic” dezvoltată la inițiativa Grupului Veolia poate fi vizitată între orele 10:00 și 18:00, de marți până vineri și între orele 10:00 și 19:00, sâmbătă și duminică, în perioada 16 noiembrie – 16 decembrie 2018.
 
În 2017, grupul Veolia a furnizat apă potabilă pentru 96 de milioane de persoane și servicii de epurare a apelor uzate pentru 62 de milioane de oameni. Tot anul trecut, Veolia a produs aproape 55 de milioane de megawați de energie și a transformat 47 de milioane de tone de deșeuri în energie și în materiale noi.

Pe lângă introducerea tehnologiei în procesul de reciclare a plasticlui, inițiativa internațională a Grupului Veolia vizează educarea clienților în legătură cu consumul acestuia, oferind consultanță pentru reducerea deșeurilor din plastic și reciclarea acestora. Obiectivul acestei inițiative este acela de a transforma plasticul într-o materie primă secundară, prin sprijinirea clienților în tot procesul de colectare și sortare a deșeurilor de plastic. Astfel, fiind implicați în procesul de pregătire a materialelor reciclate, clienții pot înțelege nevoia prelucrării plasticului pentru a-i oferi o nouă utilizare.

Comentarii

loading...