Prin alocarea unor fonduri de nouă milioane de euro, Comisia Europeană dorește să extindă sfera de acţiune a Observatorului european al mass-media digitale prin înfiinţarea unor centre naţionale de verificare a informaţiilor.
Viitoarele centre vor analiza campaniile de dezinformare şi impactul acestora asupra societăţii, vor promova educaţia în domeniul mass-media şi vor monitoriza politicile platformelor online.
„Avem nevoie de o societate rezilientă şi critică pentru a lupta împotriva dezinformării. Aceasta este o componentă importantă a strategiei noastre şi, în acest scop, trebuie să sprijinim mass-media liberă şi independentă, verificatorii veridicităţii informaţiilor şi cercetătorii. Vom face acest lucru prin consolidarea Observatorului european al mass-mediei digitale, prin sprijinirea dezvoltării unor centre naţionale de cercetare în acest domeniu, care vor îmbunătăţi capacitatea de a înţelege răspândirea dezinformării online”, a declarat, marți, Vera Jourova, vicepreşedinta CE pentru valori şi transparenţă.