Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Tu ce stii despre inregistrarea marcii la OSIM?

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 25.06.2019 - 15:41

Inregistrarea unei marci este extrem de importanta pentru compania pe care o conduceti, deoarece sunt dobandite drepturi exclusive de a utiliza marca protejata.

Prin inregistrarea propriei marci, alte companii concurente nu vor mai putea comercializa produse identice sau similare ori sa presteze servicii sub marca inregistrata de dumneavoastra ori sub orice alta marca similara prin care consumatorul sa poata fi derutat.

Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) este locul unde trebuie inregistrata orice denumire aleasa, sloganul ales sau un desen-logo al firmei.

De asemenea, marcile pot fi inregistrate si in diferite forme: marca verbala, marca figurativa, marca combinata si marca tridimensionala.

Pentru a se putea incepe procedura pentru inregistrarea unei marci sunt necesare indeplinirea unor conditii ceea ce face ca inregistrarea sa fie usor greoaie. Este nevoie de elementele verbale care alcatuiesc marca, trebuie sa fie usor de pronuntat si de retinut, trebuie sa fie usor de reprezentat, atractiva din punct de vedere al aspectului si sa difere de alte marci ale unor produse identice ori similare.

Din momentul in care marcile au fost inregistrate, acestea pot fi protejate atat la nivel national, cat si la nivel comunitar sau la nivel international. Indiferent de modalitatea de inregistrare a marcii, fie ca este cea la nivel national, comunitar sau cea la nivel international, marca este protejata de la data depunerii cererii de inregistrare, cu exceptia cazului in care se invoca o prioritate, de exemplu o prioritate determinata de un depozit anterior dintr-o alta tara.

De exemplu, poate sunteti interesat sa va deschideti propria companie in Singapore, deci va fi nevoie si de inregistrarea unei marci in Singapore.

Daca vorbim despre companiile inregistrate in Singapore, este de mentionat faptul ca va fi nevoie de cel putin un actionar, numarul maxim fiind de cel mult 50. Acestia pot fi atat simple persoane fizice, cat si personae juridice. Inca un aspect important ce trebuie luat in calcul, este legat de faptul ca un rezident trebuie sa conduca firma in calitate de administrator al acesteia dar poate avea si alti directori locali sau straini. De asemenea, numai acele persoane fizice cu varsta peste 18 ani au dreptul sa detina functii de directori sau manageri.

Este foarte important ca in momentul in care urmeaza sa fie inregistrata o marca si pentru a se putea beneficia din plin de drepturile rezultate in urma acestei proceduri, sa se parcuga cativa pasi care daca sunt urmati asa cum trebuie, nu va exista niciun fel de problema.

Pentru inceput, este necesara o verificare a denumirii si a elementelor grafice alese de conducerea firmei astfel incat sa existe siguranta ca nu exista altele identice ori similare, dupa care se va putea trece la inregistrarea propriu zisa a marcii.

Urmeaza apoi protectia dreptului de proprietate industriala asupra marcii, pas care se realizeaza prin depunerea de opozitii la inregistrarea de catre terti a altor marci identice sau similare. Tot in aceasta etapa se realizeaza si formularea de actiuni pentru concurenta neloiala ori plangeri penale in cazul savarsirii unor infractiuni de contrafacere.

La final nu va ramane decat ca la data scadenta, marca sa fie reinnoita, un proces care trebuie indeplinit o data la 10 ani.

 

 

Comentarii

loading...