Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Transportatorii solicită ASF măsuri de creştere a concurenţei pe piaţa RCA

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ASF ca introducerea unui tarif de referinţă pentru manoperă la efectuarea reparaţiei prin intermediul unei poliţe de asigurare RCA să fie însoţită de prevederi care să crească concurenţa pe piaţa RCA.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

24.01.2020 - 03:08

Aceasta prin retragerea autorizaţiei de vânzare a asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie RCA acelor companii care nu ating o cotă de piaţă minimă stabilită pentru acest produs, în decurs de 5 ani de la autorizare.

”Tarifele din piaţa RCA din România se situează într-un interval mare de la un asigurător la altul, cu diferenţe foarte mari ca valoare, chiar de la simplu la triplu, la aceeaşi categorie de autovehicule şi aceeaşi clasă bonus-malus, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice.

În aceste condiţii, UNTRR solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA, prin impunerea unei cote de piaţă minime, astfel încât unele companii de asigurări să nu mai excludă din start categorii de asiguraţi (persoane fizice până în 30 de ani, firme de transport rutier etc.) considerate nefavorabile, prin tarife prohibitive şi să ofere preţuri competitive, în raport cu tarifele de referinţă”, se arată în comunicat.

UNTRR atrage atenţia că prima de asigurare RCA este stabilită prin calcul actuarial, dar depinde şi de alte elemente de cost, respectiv, marja de profit, canalele de distribuţie, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurări şi salarizarea.

Aceste elemente sunt calculate în funcţie de gradul de concurenţă şi nivelul de maturitate al pieţei şi trebuie să se reflecte în plaja tarifelor practicate de toate companiile de asigurări autorizate, potrivit patronatului.

Totodată, UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.

UNTRR solicită ca Guvernul României şi Autoritatea de Supraveghere Financiară să întreprindă toate acele măsuri suplimentare necesare, pentru a evita întoarcerea la situaţia de criză înregistrată în piaţa RCA în perioada 2015-2016. UNTRR cere Guvernului să întreprindă demersurile necesare pentru desecretizarea scrisorii primite de autorităţile române de la Comisia Europeană în temeiul art. 4(2) din Regulamentul european 1049/2001, justificat de impactul acesteia pentru milioane de asiguraţi RCA care reprezintă pe deplin ”un interes public superior care justifică divulgarea conţinutului documentului în cauză”, conform News.ro.

”În anii precedenţi, marcaţi de criza pieţei RCA, asigurătorii nu au putut justifica majorarea tarifelor de bază RCA de la 700 euro în 2013 la 5.000 de euro în 2016 pentru un autocamion sau autobuz.

Pe baza formulei pe care companiile de asigurări declarau că o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale mai mari de 16 tone destinate transportului de mărfuri şi pentru autovehiculele cu mai mult de 18 locuri pe scaune destinate  transportului de pasageri, ţinând seama de datele publice privind frecvenţa daunelor şi valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o primă de maxim 1.000 - 1.100 Euro per vehicul timp de 12 luni”, se arată în comunicat.

Comentarii

loading...