Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

sursa foto: https://pixabay.com/en/exhaust-diesel-pkw-scandal-3538412/

Taxa auto 2018 - noi reglementări pentru poluare

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 01.08.2018 - 15:15

În ultima perioadă, în România au fost înregistrate foarte multe autoturisme la mâna a doua, aduse din străinătate, ca efect al eliminării taxei de timbru. Asta a dus la o creștere a nivelului de poluare de pe tot teritoriul țării. Așa că numirea Guvernului a adus cu sine și câteva propuneri în sensul măririi impozitului pentru mașinile care elimină mai multe substanțe nocive pentru mediul înconjurător. Dacă aveai de gând să îți cumperi o mașină second-hand, ar fi bine să citești acest articol, pentru a afla câți bani va trebui să plătești pentru înmatricularea acesteia.

 

Cum se calculează noua taxă auto
 

Formula de calcul, pentru a afla cât vei avea de plătit, este relativ simplă. Concret, ea presupune un calcul între capacitatea cilindrică, norma de poluare a mașinii pe care o conduci și emisiile de dioxid de carbon (CO2) înregistrate în cadrul ITP-ului. De exemplu, dacă ai o mașină cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro, vei plăti la finalul anului o sumă aproximativă de 200 de euro. Dacă ai o mașină cu Euro 5 și Euro 6, atunci taxa anuală va fi de 50 de euro pe an. Însă cu cât tehnologia auto evoluează și apar modele cu Euro 7 și Euro 8, cu atât taxele pentru autoturismele din clasele care plătesc acum 50 de euro pe an vor ajunge să crească din ce în ce mai mult.

 

Taxă pentru centrul capitalei
 

În țările din străinătate, acest tip de taxă există de mulți ani și se adresează celor care au nevoie să se deplaseze până în centrul orașului cu mașina personală. Aceștia sunt nevoiți să achite o taxă specială, care practic încurajează utilizarea transportului în comun sau a mijloacelor de transport care nu folosesc combustibil, precum bicicletele sau trotinetele, pentru o reducere a poluării, dar și pentru descongestionarea traficului pe principalele artere ale orașului.

O astfel de taxă va fi impusă și bucureștenilor, la sugestia primarului general al capitalei. 

 

Cine scapă de taxă
 

Cel mai probabil, mașinile electrice vor scăpa de această taxă, pentru că acestea nu poluează mediul înconjurător, însă sunt și mai scumpe de achiziționat. De altfel, acest fapt se reflectă și în cifrele care arată că în primele zece luni ale lui 2017 puțin peste 2.000 de autoturisme hibride și electrice 100% noi au fost înmatriculate în România, din care doar 296 sunt electrice 100% și care, bineînțeles, vor fi scutite de taxă. În rest, ceilalți șoferi ar trebui să se aștepte la sume suplimentare atunci când vine vorba de taxe pe care trebuie să le susțină.

 

Dacă vrei să înmatriculezi o mașină nouă sau second-hand, consultă lista completă a notarilor din București și Ilfov și asigură-te că vei avea bani să susții toate cheltuielile care vin la pachet cu această achiziție, inclusiv taxa auto pentru acest an.

 

Comentarii

loading...