Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Start-Up Nation set noi de propuneri de eficientizare a ediției 2019

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 09.10.2019 - 12:42

La inițiativa ministrului Ștefan-Radu Oprea a avut loc o întâlnire la care au participat consultanții din întreaga țară interesați de îmbunătățirea programului Start-Up Nation ediția 2019, fiind prezenți atât la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cât și la sediile celor 9 Agenții teritoriale pentru IMM-uri, conectați prin intermediul videoconferinței.

“Esența programului Start-up Nation este dezvoltarea spiritului antreprenorial. Este important ca acesta să fie instrumentul cu care antreprenorii să-și atingă obiectivele mai simplu, mai bine și mai ușor. Rezultatele Start-Up Nation confirmă faptul că programul este o poveste de succes, care produce efecte și este obligatorie transparența și continuitatea sa. Ne-am propus ca ediţia a treia a programului Start-Up Nation să fie lansată până la sfârşitul anului, după rectificarea bugetară”, a spus ministrul Oprea.

În debutul intervenției sale, ministrul a prezentat o analiză detaliată cu privire la edițiile anterioare ale programului Start-Up Nation și la profilul antreprenorului român de start-up, extrasă din studiul realizat de CNIPMMR:

  • raportul între producție și servicii: în anul 2017- 68,9% producție, 25,4% industrii creative, IT 3,2%, servicii 2,6%. In anul 2018 raportul este de 40% producție – 60% servicii, inclusiv, industriile creative, IT și celelalte servicii;
  • la numărul de angajați pe întreprinderi: în prima ediție, 20% dintre companii au avut peste 5 angajați, 17,9% - 4 angajați, 24,7% - 3 angajați, 31,6% - 2 angajați. La ediția a doua: 4,3%, este media pe toate proiectele, ca număr de angajați.
  • pe grupe de vârstă: la prima ediție, 30% dintre antreprenori au avut între 18-30 ani, între 31-45 ani au fost 61%, iar între 46-60 ani au fost 5,79%;
  • 87,4% dintre antreprenori nu ar fi debutat în afaceri fără programul Start-Up Nation, iar, din punct de vedere al scalării afacerii, doar o treime dintre firmele beneficiare SUN 2017 se gândesc la internaționalizarea afacerii. Majoritatea aplicanților au apelat la servicii de pregătire, scriere şi implementare a proiectului: 72,4%, ceea ce demonstrează rolul benefic al consultanților în calitatea proiectelor;
  • raportul mediu urban-mediu rural - în 2017: 74% mediu urban, 25,8% mediu rural, la ediția a doua sunt în jur de 60%  mediu urban - 40%  mediu rural;
  • 42,3% dintre antreprenorii primei ediții sunt femei, acest procent se păstrează și pentru ediția a doua - 44%;
  • în materie de grupe de vârstă: la prima ediție, între 18-30 ani au fost 30%, între 31-45 ani au fost 61% din antreprenori, între 46-60 ani au fost 5,79%;
  • profilul antreprenorului ediția 2017: 55,8% au studii universitare, 10% masterat, 30% studii liceale, 2,1% școală profesională, 2,1% fără studii. Dintre aceștia, 48,5% pregătire economică, 19,1% pregătire tehnică, 13,2% pregătire socio-umană;
  • experiența anterioară a antreprenorului de start-up este de 8,6 ani; sunt oameni care au lucrat în companii cu domeniu diferit de activitate - 73,7%, iar cei care au lucrat în același domeniu  sunt în proporție de 22,6%.

Propunerile făcute de consultanți și de reprezentanții ministerului s-au referit la alocarea unei sume mai mari digitalizării companiilor, la scoaterea criteriului creării locurilor de muncă și al angajării persoanelor defavorizate. Ideea de continuitate a activității firmelor a fost subliniată. Propunerea agreeată a fost limitarea înstrăinării unor procente din firmă, cu excepţia cesiunii a maximum 49% din parțile sociale unor investitori de tip „business angels”.  De asemenea s-a ajuns la concluzia că este importantă identificarea domeniilor prioritare sprijinite prin program (servicii vs. producţie, de exemplu), o definire mai clară a codurilor CAEN în grila de punctaj, precum şi necesitatea responsabilizării antreprenorilor în implementarea proiectelor. Alte propuneri abordate de consultanţi au vizat modalitatea și posibilitatea introducerii cofinanțării sau distribuirea omogenă a fondurilor din program pentru toate județele, pentru a se menține ideea de „program național”.

”Luând în considerare propunerile formulate în cadrul consultărilor de astăzi, o nouă grilă de punctaj va fi înaintată de minister spre dezbatere publică într-o săptămână”, a concluzionat ministrul Ștefan-Radu Oprea la finalul întâlnirii.

 

Comentarii

loading...