Șova: Linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni va fi construită peste DN1

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, în Parlament, că linia de cale ferată care va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi construită peste DN1 și va costa 90 de milioane de euro.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 26.09.2018 - 10:52

Ministerul Transporturilor se află sub presiune pentru a asigura o legătură între Capitală și Aeroportul Otopeni până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final. Întrucât nu s-a făcut nimic în ultimii ani pentru ca metroul să fie extins până la Otopeni, guvernanții sunt nevoiți să pună la punct legătura feroviară existentă. Potrivit ministrului de resort, Lucian Șova, studiul de fezabilitate reactualizat  va fi gata în noiembrie. Dacă iniţial se vorbea de subtraversarea celui mai aglomerat drum naţional, noua soluţie identificată este cea de „estacade peste DN1”, a spus Șova în şedinţa de marţi a Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, citat de reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură. „S-a obţinut certificat de urbanism, se obţin şi alte avize cam într-o lună. CFR pregăteşte licitaţia pentru execuţie”, a precizat ministrul.

Valoarea proiectului va fi de 90 milioane de euro, iar lucrările de execuţie ar trebui să dureze mai puţin de un an “cu un constructor serios”.

Consultanţa va fi asigurată intern de către CFR SA, iar dacă Uniunea Europeană nu va accepta acest lucru, se va merge pe finanţare bugetară, ar fi spus Șova.

Proiectul acestei linii ferate prevedea, inițial, o subtraversare a DN1 până într-o gară nou-construită în parcarea Aeroportului Otopeni. Actuala linie se termină la circa 800 de metri de terminalul aeroportului, într-o haltă pe câmp, de unde călătorii sunt preluați cu microbuze. 

 

Șova: Se repară anual  doar 16 km de cale ferată 

Starea mai mult decât dezastruoasă a infrastructurii feroviare din România a fost reconfirmată de ministrul Transporturilor, care a precizat că, anual, se repară doar a 20-a parte din ceea ce s-a deteriorat. Aceasta, în condițiile în care sute de milioane de euro pot fi accesate de la UE în acest scop.

„Un element definitoriu care ar trebui să rămână în conștiința colectivă este acela că, în fiecare an, generic vorbind, se deteriorează 320 km de cale ferată și se repară, capital, doar 16 km, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziție”, a spus Lucian Șova. El a adăugat că infrastructura feroviară s-a degradat în ultimii 30 ani din cauza fondurilor insuficiente alocate pentru reparații. Din acest motiv, viteza medie a trenurilor de pasageri este în prezent de 42 km/h, iar a celor de marfă de aproximativ 15 km/h, situație unică în Europa.

Lucian Șova a promis, pentru anul viitor, o ”formulă nouă de abordare bugetară, atât la Compania de Drumuri, cât și la CFR”, pentru ca fiecare dintre acestea să își poată întreține sectoarele cu probleme din portofoliu. „Îmi propun ca în perspectiva pro-
iectului de buget pentru anul viitor să prezentăm un buget axat pe proiecte, pe sume pe care fiecare din companii le pot cheltui pentru remedierea, întreținerea sectoarelor pe care le au în responsabilitate”, a spus Șova.   

Comentarii