Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Șova anunță că trenul de aeroport va ”zbura” peste DN1

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că până la Campionatul European din 2020 vom avea tren la aeroport, nu însă și metrou.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 02.08.2018 - 16:22

„Tren la aeroport vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Şova, după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la 6 luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.

„A fost găsită soluţia - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova.

Cu alte cuvinte, se renunță la ideea tunelului pe sub DN1, urmând ca trenul să traverseze drumul național pe deasupra, pe un pasaj suprateran. Inițial, gara urma să fie construită sub nivelul solului, pentru ca acum să fie amșlasată la etajul 1.

Ministrul Transporturilor a precizat că „există o cerinţă a UEFA ca de la aeroport spre oraş să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenţia celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puţin spus nescuzabil să fim scoşi din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiţionalităţi UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an şi jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Şova.

România ar putea găzdui o parte din meciurile de fotbal ale Campionatului European din 2020, dar pentru aceasta trebuie să asigure o bună stare a infrastructurii şi a capacităţilor de transport, în condiţiile în care numai pe ruta de la Otopeni la Bucureşti este estimat un flux de 30.000 de călători/suporteri pe zi”.

Comentarii

loading...