13.1 C
București
sâmbătă, 16 martie 2024
AcasăEconomieȘantierele navale de la Dunăre pot construi un submarin pentru Armata Română

Șantierele navale de la Dunăre pot construi un submarin pentru Armata Română

Firma italiană Fincantieri, care deține în România două șantiere navale – la Tulcea și la Brăila, ar putea construi un submarin militar, care să intre în dotarea Forțelor Navale Române.

Oficiali ai companiei italiene au făcut această precizare în cadrul unei conferințe de presă susținute, miercuri, la Șantierul Naval din Tulcea.

„Avem capacitatea tehnică, avem experiență, am putea face un transfer tehnologic aici”, în vederea construirii unui submarin militar, au precizat, la Tulcea, reprezentanți ai companiei italiene.

Firma Fincantieri deține în Italia un șantier care a produs deja patru submarine pentru Italia, cel mai recent fiind livrat, în anul 2017, submarinul militar „Romeo Romei”.

Ministerul român al Apărării nu a decis încă să cumpere submarine. Totuși, acum o lună, ministrul Apărării, Mihai Fifor, anunța că Forţele Navale Române lucrează la un proiect pentru un număr de trei submarine pe care le-ar putea eventual comanda.

“Forţele Navale se pregătesc să finalizeze concepţia legată de cele trei submarine pe care Armata României le vrea în dotarea sa, submarine pe care ni le dorim construite tot într-un şantier naval din România, aşa cum se întâmplă şi în cazul corvetelor”, a explicat ministrul Mihai Fifor.

În acest moment, Armata Română deține un singur submarin, Delfinul, de fabricație sovietică, dar acesta nu mai poate fi folosit întrucât este defect, iar la momentul în care se luase în discuție repararea lui nu s-au găsit banii necesari.

Pe de altă parte, în cazul celor patru corvete multifuncționale destinate Armatei Române, decizia finală referitoare la firma care le va realiza ar urma să fie anunțată de MApN la sfârșitul lunii octombrie 2018.

Cele patru corvete vor fi construite obligatoriu în România, potrivit unei condiții impuse de MApN. Cele patru companii care concurează în vederea atribuirii acestui contract sunt Damen (Olanda), Fincantieri (Italia), Naval Group (Franța) și Thyssen Krupp (Germania).

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Ciucă le-a transmis românilor din Barcelona când vor putea avea cetățenie dublă

Preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, le-a transmis românilor din zona Barcelonei că, din acest an, nu vor mai fi nevoiţi să renunţe la cetăţenia română...

Conflict de proporții în lumea afacerilor implicând nume mari din industria financiară și a investițiilor. La centru disputei se află folosirea numelui comercial „Lion...

Un conflict de proporții în lumea afacerilor a ajuns pe rolul instanțelor din România, implicând nume mari din industria financiară și a investițiilor. În...

Jucătorii lui Gică Hagi, petrecere pe cinste după victoria cu Rapid. Louis Munteanu și Grameni, surprinși în club

Victoria impresionantă a echipei Farul Constanța împotriva Rapidului, cu scorul de 2-1, pe terenul acestora din Giulești, a stârnit nu doar bucuria suporterilor, ci...
Ultima oră
Pe aceeași temă