Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Mihai Diac

S-a publicat Ordonanța care permite transportul alternativ, concurent al firmelor de taxi

În Monitorul Oficial a fost publicată, luni, 1 iulie, Ordonanța de Urgență care va reglementa, în România, transportul alternativ.

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 01.07.2019 - 19:01

Actul normativ care va reglementa activitatea de ride-sharing în România este OUG 49 / 2019 „privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto”.

De la bun început, textul OUG 49 specifică faptul că “intermedierea serviciilor de transport persoane prin servicii alternative contribuie la creșterea gradului de concurență pe piață”. După cum se știe, protestele firmelor de taxi împotriva firmelor de ride-sharing au pornit chiar de la această controversă, legată de faptul că, în opinia taximetriștilor, șoferii de la Uber le făceau concurență neloială, întrucât ei ar fi avut prea puține obligații legale.

Aprobarea OUG 49 / 2019 a fost deja salutată de operatorii de ride-sharing.

"Este un pas important pentru modernizarea serviciilor de transport în România și o veste foarte bună pentru șoferii parteneri și pentru utilizatori, care au acum mai multe opțiuni - transport în comun, taxi sau servicii alternative. Apreciem dialogul avut atât cu Guvernul, cât și cu Parlamentul de-a lungul acestor luni. Fără deschiderea tuturor partidelor, această reglementare nu ar fi fost posibilă. Ne dorim să lucrăm cu autoritățile și cu ceilalți furnizori de transport, inclusiv șoferii de taxi, pentru a reduce problemele de trafic din marile orașe, cum ar fi aglomerația, poluarea sau lipsa parcărilor. În tot acest parcurs complicat, a contat foarte mult susținerea masivă din partea utilizatorilor. Petiția cu cele peste 400.000 de semnături adunate în doar 6 zile a arătat tuturor că românii sunt pro-inovație. Le mulțumim pentru sprijin. Angajamentul nostru este să continuam să le oferim un serviciu sigur și de calitate”, au declarat oficiali din cadrul Uber România.

O poziție similară au transmis, după aprobarea de către Guvern a OUG 49 / 2019, și reprezentanți ai Clever.

"Este un pas important în modernizarea și liberalizarea pieței serviciilor de transport în beneficiul direct al pasagerilor. Le mulțumim pentru că au avut încredere în noi și pentru că ne-au susținut! Vom continua să investim în creșterea calității serviciilor de transport și vrem să oferim cele mai avantajoase condiții atât pasagerilor, cât și șoferilor și transportatorilor. Cu siguranță această ordonanță este un pas important pentru noi toți și credem că, acum, mult mai mulți oameni vor fi implicați în rezolvarea problemelor care ţin de mobilitatea urbană", au declarat oficiali ai Clever. 

Pe de altă parte, chiar săptămâna trecută, o nouă platformă destinată activității de ride-sharing, denumită Yango, a fost lansată la București.

Comentarii

loading...