Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Iulian Budușan

Actualizat: 30.07.2018 - 12:27

Românii, printre europenii care aleg cel mai rar să cumpere online

Iulian Budușan

Actualizat: 30.07.2018 - 12:27

"Numărul posesorilor de telefoane inteligente şi accesul îmbunătăţit la internet a determinat un număr tot mai mare de europeni să folosească telefonul în relaţia cu banca, pentru cumpărături sau plăţi. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut în ultimul an de la 48% la 61% în Europa. În ceea ce priveşte cumpărăturile online, locuitorii din Regatul Unit şi SUA sunt cei mai prolifici cumpărători în comparaţie cu consumatorii din Europa şi Australia. În general, peste trei sferturi din populaţia din Regatul Unit (77%) cumpără online cel puţin o dată pe lună - cu 10% mai mult decât media europeană de 67%. La cealaltă extremă, se află belgienii, românii şi francezii, care aleg să cumpere cel mai rar online", precizează un comunicat ING remis luni Agerpres.

Când vine vorba de cumpărăturile în magazin, europenii fac 92% dintre plăţi cu numerar, cu card de debit sau cu cel de credit iar pentru cumpărăturile online 42% dintre europeni aleg să îşi plătească cumpărăturile imediat, prin cadrul de debit sau credit, 32% aleg PayPal, 11% preferă să plătească la livrare şi 11% aleg soluţii locale de plată.

Potrivit sursei citate, deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achiziţie sau de prezenţa unor comisioane. În România procentul celor care cumpără online dar preferă să plătească cu numerar sau card la livrare este de 46%.

"În timp ce popularitatea diferitelor metode de plată variază în funcţie de ţară, tehnologiile alternative încep să dobândească mai mult teren. Dintre acestea, cea mai acceptată per ansamblu este PayPal, cu numai 13% dintre respondenţi declarând că nu vor utiliza niciodată acest serviciu online. Cu toate acestea, studiul arată că alţi giganţi online, cum ar fi Amazon, Google şi Apple, au de lucrat pentru a concura cu PayPal. În Europa, 25%, 31% şi, respectiv, 32% declară că nu îi vor folosi niciodată pentru plata de bunuri şi servicii, în magazine sau online. Vestea este chiar mai proastă pentru Facebook: jumătate dintre europeni (52%) declară că nu ar folosi niciodată această platformă pentru plăţi", se mai arată în document.

Pentru a-şi gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificări legate de operaţiunile lor. Spre exemplu, 80% dintre europeni apreciază informările cu şoldul contului actualizat după o plată, iar pe 76% i-ar ajuta să primească notificări după fiecare plată peste o anumită sumă setată.

"Magazinele fizice care au rezistat trebuie să se adapteze la obiceiurile şi aşteptările în schimbare ale consumatorilor, ceea ce include flexibilitatea în modul în care acceptă plăţile. Astfel, utilizarea numerarului va continua să scadă şi posibilitatea de a utiliza plăţi alternative va creşte. Cel mai probabil, cardurile de credit şi de debit vor beneficia pe termen scurt, însă, pe măsură ce creşte gradul de conştientizare a alternativelor, este posibil ca şi cota lor de piaţă să scadă treptat", a explicat James Knightley, economist international principal în cadrul ING.

Studiul internaţional efectuat de ING în anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile "Cum preferaţi să plătiţi ?" a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Studiul s-a efectuat în 15 ţări: Austria, Belgia, Republica Cehă, Franţa, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia şi Statele Unite ale Americii.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine