Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Propuneri pentru o gestionare mai simplă a programelor de finanţare din fonduri europene

Asociaţia Consultanţilor pentru Accesarea Fondurilor Europene propune măsuri pentru simplificarea procesului de gestiune a programelor de finanţare din fonduri UE.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 05.10.2018 - 14:01

Concret, măsurile se referă la achiziţii, decontări sau reducerea unor termene, a declarat preşedintele Asociaţiei Consultanţilor pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE), Radu Onofrei.

”De regulă, în multe programe există un termen foarte scurt pe care beneficiarul îl are la dispoziţie ca să răspundă la o solicitare, la transmiterea unor documente, care poate varia de la o zi la cinci zile, dar în contrapartidă autoritatea nu are niciun termen. Şi poate să răspundă şi în trei luni de zile. Sunt situaţii în care un proiect, odată aprobat, toate documentele pentru contractare depuse, pot trece cinci-şase luni până când documentele parcurg circuitele în vederea avizării şi se semnează contractul de finanţare. Toţi aceşti timpi care nu sunt reglementaţi şi nu pot fi respectaţi conduc la o prelungire a termenelor şi la reducerea gradului de absorbţie”, spune preşedintele ACRAFE.

Acesta a vorbit de două tipuri de provocări cu care se confruntă firmele care doresc să acceseze fonduri europene: probleme specifice fiecărui program şi probleme de sistem.

”Dacă vorbim de problemele generale, sistematice, în primul rând nu există predictibilitate, nu există un calendar clar şi de regulă nu se respectă acest calendar al lansărilor. De multe ori, se întâmplă ca, din cauza unor amânări a lansării unui program să se lanseze programul cu depunere peste cinci zile sau peste o săptămână sau peste o lună, lucru care nu permite unui beneficiar să îşi pregătească un proiect aşa cum ar trebui şi, din cauza perioadei scurte pentru pregătirea unui proiect, pot apărea probleme la implementare”, spune Onofrei.

În ceea ce priveşte problemele la nivel de programe, el vorbeşte de lipsa de corelare între proceduri, ghiduri, proceduri contractuale, modificări legislative care apar de-a lungul timpului, ce fac să prelungească perioada de implementare a unui proiect sau momentul până la care se pot face efectiv plăţile. 

”Sunt multe situaţiile în care un proiect, fie că vorbim de o autoritate publică sau de un beneficiar privat, poate să treacă şi un an de zile fără să se poată face plăţi sau decontări, ceea ce reduce gradul de absorbţie la nivel de programe”, a adăugat preşedintele ACRAFE.

Comentarii

loading...