9.8 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăEconomiePiaţa de media din România va ajunge la 514 milioane de euro

Piaţa de media din România va ajunge la 514 milioane de euro

Conform datelor, în 2019, piaţa de media din România s-a situat la valoarea de 487 milioane de euro, iar investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluţie pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la 315 milioane de euro.

De asemenea, în cursul anului trecut, cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, la la 99,1 milioane de euro (+17% faţă de 2018), în timp ce publicitatea outdoor (OOH) este estimată la 32,2 milioane de euro, cu 5% mai mult decât în 2018.

În acelaşi timp, piaţa de radio şi-a continuat trendul ascendent şi în anul trecut, cu o creştere estimată la 10%, atingând valoarea de 28,3 milioane de euro.

Pentru 2020, realizatorii raportului Media Fact Book, Agenţia Initiative, estimează noi creşteri pentru TV (+2,5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114,5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30,6 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 33,8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor Magna, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se arată că investiţiile nete în publicitate au crescut, în 2019, cu 5,2% şi se vor majora cu 5,7%, în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari, informează Agerpres.

Totodată, piaţa globală de TV a fost într-o uşoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanţă (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului şi de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienţă, se notează în raport.

Potrivit sursei citate, în 2019, online-ul a continuat să domine piaţa de media globală, atingând cote record din total piaţă, pană la 51,5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari, iar social media înregistrează cea mai rapidă creştere din online (+25%), peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). De altfel, “search”-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari şi 47% din bugetele totale din online.

Piaţa de OOH a înregistrat creşteri semnificative la nivel global (+6,1%), atingând cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creştere de 20%.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din anul 1997.

Cele mai citite

Aproape 80 de percheziții, în 4 județe și în Capitală, într-un dosar de contrabandă cu țigări. Prejudiciu de aproape 13 mil. euro

Aproape 80 de percheziţii au loc în această dimineaţă în 14 judeţe şi în Capitală, într-o cauză ce vizează destructurarea a două grupuri infracţionale...

Ciolacu: România va avea cea mai mare creştere economică din Europa în 2024

România va avea "cea mai mare" creştere economică din Europa anul acesta, bazată pe investiţii şi nu pe consum, a declarat, marţi, prim-ministrul Marcel...

FOTO. Schimbări de design și butoane noi. Cum ar putea arăta iPhone 16

Nici bine nu a trecut febra iPhone 15, căci Apple deja pregătește următorul model, iPhone 16. Potrivit informațiilor apărute în spațiul online, se pare...
Ultima oră
Pe aceeași temă