Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Peste 6,1 milioane de numere de telefon portate in 11 ani

„In cei 11 ani de la lansarea portabilitatii, serviciul care ofera utilizatorilor libertatea de a-si alege cea mai potrivita oferta pentru nevoile lor de consum pastrandu-si numarul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori si-au portat numarul de telefon. In anul 2019."

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 12.11.2019 - 15:41

"S-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre care 700.000 au fost numere de telefonie mobila”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.

Din data de 21 octombrie 2008, cand a fost lansat acest serviciu, si pana la 21 octombrie 2019 au fost portate in total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobila si 829.427 sunt numere de telefonie fixa.

De la inceputul acestui an si pana in prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobila si 53.124 numere de telefonie fixa.

 

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon in reteaua lor - telefonie mobila 

In intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit in retea prin portare 261.907 numere de telefonie mobila, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere si Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon in reteaua lor – telefonie fixa

In anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) si Telekom Romania Communications (706).

 

Sesizari primite de la utilizatori

ANCOM a primit, de la inceputul anului 2019, 287 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizand anumite disfunctionalitati aparute in cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numarul portat, apeluri din anumite retele.

 

Informatii utile

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM in acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este insa in masura sa anuleze un proces de portare, demersurile in acest sens revenind exclusiv in responsabilitatea partilor implicate in acest proces – operator si client.

Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitata portarea (furnizorul acceptor) si poate fi anulat numai de catre titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putand fi depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de ora initiala stabilita pentru realizarea portarii.

Dupa depunerea cererii de anulare a portarii de catre utilizator, in conditiile legii, furnizorul acceptor introduce aceasta cerere in baza de date centralizata, iar furnizorul donor confirma anularea procesului de portare.

Este important de retinut ca portarea unui numar de telefon presupune incetarea implicita a contractului incheiat cu furnizorul donor, dar nu anuleaza obligatiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalitati pentru incetarea contractului inainte de expirarea perioadei minime initiale (de 12 sau 24 de luni).

Prin urmare, inainte de a solicita portarea unui numar, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice contractul incheiat cu furnizorul din reteaua caruia vor sa plece pentru a vedea daca perioada minima initiala a expirat si ce alte obligatii de plata au.  

Utilizatorii au la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla daca un numar este portat si in ce retea functioneaza numarul respectiv. Totodata, site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. 

Comentarii

loading...