Calea de rulare este plină de găuri, hobanele și partea metalică au ruginit, lifturile pentru călători nu mai sunt utilizabile, iar trotuarul rulant care face legătura cu Gara de Nord a fost închis.
Potrivit unor surse din Primăria Capitalei, s-a ajuns în această situație din cauza faptului că “în momentul în care s-au finalizat parțial lucrările la Pasajul Basarab (la mometul inaugurării nu era finalizată parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) și s-au făcut toate testele de rezistență, acesta a fost deschis circulației rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru că pe vechiul regulament de recepție, prevăzut în H.G.273/1994, beneficiarii lucrărilor puteau prelua și pune în funcțiune părți din lucrare”.
Actuala conducere a Primăriei Capitalei recunoaște că există probleme, dar anunță că întreprinde demersurile necesare pentru a intra în legalitate.
“La preluarea mandatului actualei administrații procesul de recepție nu era nici măcar demarat. Abia anul trecut s-au făcut procedurile pentru recepția lucrării, însă comisia de recepție a cerut expertizarea obiectivului. În anul 2017 s-a constituit comisia de recepție la terminarea lucrărilor, formată din specialiști ai PMB, RATB, Administrația Străzilor și ai Inspectoratului de Stat în Construcții care, în urma verificării lucrărilor executate și a documentelor suport a decis expertizarea întregii lucrări. Expertiza realizată de profesori universitari, ingineri de Univeristatea Tehnică de Construcții București este finalizată, fiind depusă în data de 2 martie la Registratura PMB. După analiza acestei expertize comisia este în măsură să comunice rezultatele și măsurile ce se impun”, precizează mesajul transmis de reprezentanții Primăriei Capitalei.