Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O nouă criză începe la marele fabricant de avioane Boeing

Un pilot specializat în teste tehnice la compania Boeing a recunoscut că ar fi indus în eroare autorităţile de reglementare în mod neintenţionat.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 21.10.2019 - 13:57

Aceasta s-ar fi petrecut printr-o serie de mesaje interne din anul 2016, referitoare la siguranţa avioanelor 737 MAX, care au fost făcute publice.

Aceasta a dus la scăderea acţiunilor Boeing, la solicitarea de către autorităţile de reglementare a unor explicaţii imediate şi la noi cereri din partea Congresului american pentru schimbarea conducerii companiei.

Două avioane 737 MAX au fost implicate în accidente fatale, în care 346 de persoane şi-au pierdut viaţa. 737 Max, cel mai bine vândut avion Boeing, a fost consemnat la sol la nivel mondial, după prăbuşirea unei aeronave în Etiopia, pe 10 martie, în care şi-au pierdut viaţa 157 de oameni.

Sistemul anti-blocare MCAS al avioanelor 737 MAX a devenit de necontrolat în timpul unei simulări de zbor.

Accidentul s-a produs la cinci luni după prăbuşirea unui avion 737 Max, al companiei Lion Air, în Indonezia, în care au murit 189 de oameni.

Într-un transcript al mesajelor-instant între doi angajaţi Boeing, pilotul şef pentru teste tehnice al companiei, Mark Forkner, a afirmat că aşa-numitul sistem anti-blocare MCAS al avioanelor 737 MAX a devenit de necontrolat în timpul unei simulări de zbor.

Foncţionarea incorectă a provocat prăbuşirea celor două aeronave, în Indonezia şi Etiopia.

Mesajele par să fie primele observaţii publice, potrivit cărora sistemul MCAS a devenit de necontrolat în timpul testelor de zbor, înainte ca avionul să fi intrat în exploatare.

 

Document îngrijorător

Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a cerut directorului general Boeing, Dennis Muilenburg, să ofere o explicaţie imediată pentru predarea cu întârziere a documentului îngrijorător, pe care Boeing l-a descoperit în urmă cu mai multe luni.

Noua descoperire a survenit cu câteva zile înainte ca Muilenburg, care săptămâna trecută a pierdut funcţia de preşedinte al board-ului Boeing, să fie audiat în Congres.

”Aceste mesaje sugerează că Boeing nu a comunicat FAA informaţii dăunătoare, ceea ce este foarte îngrijorător”, a afirmat Peter DeFazio, preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Reprezentanţilor, într-o scrisoare adresată vineri secretarului pentru Transporturi, Elaine Chao. FAA a anunţat că ”analizează informaţia, pentru a stabili dacă trebuie să ia măsuri”.

Comentarii

loading...