Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O navă pentru căutarea și recuperarea de diamante, construită în Constanța

Nava specială, cu lungimea de 177 metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 27.05.2019 - 18:06

Contractul a fost atribuit șantierului românesc DAMEN Mangalia la începutul acestui an, iar într-un timp--record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei ce va opera în largul Namibiei.
Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3.230 eKW fiecare. 

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri, în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al DAMEN Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.
DAMEN Mangalia este cel mai mare șantier naval din Europa, ca dimensiuni. Caracteristicile unice ale șantierului au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre acestea, feriboturile RORO, lungi de 148 metri, nave de croazieră de 155 metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 m lungime.

„Până acum, DAMEN s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice – cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect“, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei DAMEN Offshore.
Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 mai, moment ce a marcat și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată și prima livrare de diamante. Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval DAMEN Mangalia. „Suntem conștienți de reputația DAMEN ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume“, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis. 


Comentarii