Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O bancă şterge unor români o datorie de peste 43.000 de franci eleveţieni

O bancă şterge peste 43.000 de franci elveţieni şi închide creditul unei familii cu trei copii din Bucureşti, care îşi achita cu greutate ratele la două credite.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

23.06.2020 - 16:45

Decizia a fost luată în mai puţin de jumătate de an din momentul depunerii primei cereri, a informat Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

”Băncile continuă să facă importante concesii consumatorilor care se adresează Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Chiar dacă starea de urgenţă a îngreunat activitatea şi a prelungit timpul de negociere şi de soluţionare a unor cazuri, în această perioadă au fost şi veşti bune pentru consumatori.

Cazul unei familii din Bucureşti exemplifică atât soluţiile care pot fi obţinute în cadrul CSALB, cât şi contribuţia conciliatorilor în procesul de negociere, precum şi activitatea propriu-zisă în concilierea online, care a devenit o obişnuinţă în perioada restricţiilor sanitare”, arată CSALB, într-un comunicat citat de News.ro.

Astfel, o familie cu trei copii, care îşi achita cu greutate ratele la două credite denominate în franci elveţieni, la două bănci diferite, a obţinut în cadrul centrului ştergerea completă a unei datorii şi reducerea cu 30% a unui alt împrumut.

“Sprijinul oferit de bănci consumatorilor aflaţi în situaţii dificile nu poate decât să ne bucure. Sunt aproape 250 de cazuri încheiate deja cu împăcarea dintre consumatori şi bănci de la începutul anului, în condiţiile în care am trecut şi încă trecem printr-o perioadă dificilă, în care instituţiile financiar-bancare au fost asaltate cu sute de mii de cereri de suspendare a ratelor.

Iată că, dincolo de aceste probleme, băncile au ridicat şi ştacheta în ceea ce priveşte principiile concilierii, înţelegerea amiabilă cu consumatorii şi flexibilitatea în negociere. Cele mai mari bănci din sistem şi-au îndrumat clienţii către această metodă extra-judiciară, iar rezultatele se văd.

Cu toate astea, vedem şi o lipsă de mobilizare greu de înţeles din partea IFN-urilor. Deşi consumatorii au trimis peste 240 de cereri adresate IFN-urilor de la începutul anului, doar 11 cereri au fost acceptate pentru negociere”, spune Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Toate acestea s-au întâmplat în mai puţin de jumătate de an, din momentul depunerii primei cereri.

Comentarii